Производителят на безалкохолни напитки и храни PepsiCo е поръчал 100 от новите камиони Tesla Semi. Това е най-голямата известна до момента поръчка за новите превозни средства. Тя се случва в момент, в който PepsiCo се опитва да намали разходите си за гориво и вредните емисии, обяви един от директорите ѝ, цитиран от Ройтерс.
Tesla се опитва да убеди индустрията за камиони, че може да създаде достъпен електрически камион, който да може да се конкурира с относително евтините дизелови модели.
Ранните поръчки отразяват несигурността около това как ще се развие пазарът за масови електрически превозни средства.
Поръчката на PepsiCo следва стъпките на над 10 компании, като Wal-Mart Stores, J.B. Hunt Transport Services и Sysco. До момента са поръчани 267 от камионите на Tesla, сочи проучване на Ройтерс.
PepsiCo иска да използва Tesla Semi за доставки на храни и напитки между местата, в които те се произвеждат и дистрибутират и директно до търговците на дребно.
Компанията анализира кои маршрути са най-добри за камионите на Tesla в Северна Америка и вижда голям потенциал за използването им за превоз на по-леки стоки като снаксове или за по-кратки пътувания за доставки на тежки пакети, като напитки например, твърди старши директорът на веригата за доставки в Северна Америка на Frito-Lay, едно от звената на PepsiCo, Майк О'Конъл.
Tesla не е отговорила веднага на запитванията за коментар. Компанията представи електрическите камиони миналия месец и се очаква производството им да започне до 2019 г.