Германският концерн Daimler изпадна в доста конфузна ситуация, след като се опита да проучи как е устроен Tesla Model S. Германският производител реши да икономиса пари и вместо за си купи електрическия седан, го нае като частно лице от компания за коли под наем. Всичко това доведе до сериозен скандал, съобщава германското списание Spiegel, цитирано от Automedia.bg.
Електрическият седан е взет под наем от компанията Sixt и след една седмица е върнат обратно. През този период машината първо е закарана в техническия център в Зинделфинген, където е напълно разглобена и след това събрана отново. Електромобилът е бил тестван на местния полигон, както и в изпитателния център в Барселона.
Скандалът избухнал, след като се оказало, че компанията Sixt също е наела електромобила от германска семейна двойка. Моника Киндлейн и Манфред ван Ринсум имали три електрически коли в автопарка си и ги давали под наем. Още в началото съпругът се усъмнил, след като пристигналият клиент се интересувал само от програмното оборудване на машината и най-вече от системата за автопилот.
Договорът все пак бил подписан, като наемателят на Model S се съгласил, че пробегът за една седмица не бива да надвишава 1500 км, както и че колата не може да бъде тествана в екстремни условия. По-късно обаче в офиса на Манфед пристигнало съобщение от самия електромобил, който уведомява собственика си, че се намира доста по-далеч от тези 1500 км – в Барселона.
Първоначално 55-годишният мъж не се притеснил, защото решил, че колата е натоваранa на влекач и така е закарана в Испания. Все пак мъжът започнал да следи местоположението на машината, като правел скрийншотове от телефона си. От тях се виждало, че електромобилът се подлага на огромни натоварвания по планински трасета и кални терени.
Когато от Sixt върнали колата на семейството, Манфред внимателно е огледал и видял, че задната врата е повредена, както и че на места е сериозно одраскана. В жабката пък бил открит лист, на който пишело, че е нарушено правилника за паркиране в центъра на Mercedes-Benz в Зинделфинген.
Тогава Ван Рансум разбира, че колата му е повредена от служители на Daimler. Той е направил няколко снимки и е закарал машината за експертиза в Мюнхен. Щетите по нея са изчислени на 15 674 евро, но загубите за семейството за още по-големи, тъй като предстои ремонт и те няма да могат да дават колата под наем.
Освен това експертизата е показала, че колата е била разглобени и после сглобена наново, като са допуснати много неточности. По покрива са останали и следи от поставянето на измерителни уреди. Затова и семейството е поискало от Sixt да плати всички ремонти, както и компенсация за времето, в което Model S ще бъде възстановен – по 1000 евро на ден. Общата сума, включваща ремонт, боядисване, разходи за експертиза и морални загуби е на стойност 99 939 евро.
Копие от писмото си Манфред изпратил и на Съвета на директорите на Daimler AG. Юридическият отдел на концерна е обявил, че искането на семейството ще бъде удовлетворено. По-късно от Sixt обявиха, че въпросът е приключен и всичко е регулирано и платено.
преди 6 години Отдавна има чувството че в Германия вече няма истински германци. Да наемат кола, за да я разглобят и тестват и после да я върнат обратно сякаш нищо не е станало и всичко си е в реда на нещата, ми изглежда като нещо случващо се в Индия, Бангладеш или Бразилия. Подобно дребнаво и шмекерско мислене не ми изглежда нормално за германци. Но явно с притока на "бежанци", и коренните жители са прихванали подобни простотии. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Те не реват. Хвалят се. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Не само са на кяр, а могат и да си купят още една кола. Няма от какво и за какво да реват! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Е па теа са на кяр! отговор Сигнализирай за неуместен коментар