General Motors си постави за цел до 2020 г. да пусне услуга за споделено пътуване в няколко града, която използва напълно автономни коли. По този начин тя ще се превърне в първия традиционен производител на автомобили, който използва технологията за автономно шофиране в такъв мащаб, пише Financial Times.
Описвайки самоуправляващите се коли като “най-голямото нещо от появата на интернет”, компанията заяви, че евентуално очаква да генерира печалба от услугата, която ще струва по около 1 долар на миля.
Автомобилните производители се надпреварват в разработката на автономни коли, които да използват за своите роботаксита. Идеята им е да навлязат на един потенциално печеливш пазар и първи да се възползват от индустрията, която според McKinsey ще достигне 1,5 трлн. долара до 2030 г.
Но преди пускането на колите за използване по пътищата, едновременно разработката на технологията и регулацията на използването ѝ трябва да бъдат одобрени.
General Motors твърди, че все още не е решила дали да пусне собствена услуга или да използва партньор като Lyft, в който компанията инвестира 500 млн. долара през 2015 г.
Крайният срок през 2019 г. дава голяма преднина на General Motors пред конкурентите ѝ. Това е с две години по-рано от обещаното от Ford. Toyota планира да пусне самоуправляващи се таксита в употреба за Олимпийските игри в Токио през 2020 г., докато Renault-Nissan Aliance, най-големият производител на автомобили в света, иска да има своя подобна услуга до 2022 г.