Автомобилният производител BMW губи позиции спрямо глобалния лидер в сегмента с луксозни автомобили Mercedes-Benz. Компанията понижава прогнозата си за приходите, след като отчита по-слаби маржове на печалбата и по-бавен ръст на продажбите през третото тримесечие, предава Bloomberg.
Производителят сега очаква „лек“ ръст на автомобилните приходи спрямо предишната прогноза за „стабилен“ растеж, заяви базираната в Мюнхен компания във вторник. Маржът на автомобилната печалба на BMW спада до 8,3% спрямо 9,2% за Mercedes, като в тези данни се включват средствата, заделени за сервизни акции на въздушни възглавници и дизелови двигатели.
BMW изпитва трудности да си върне инерцията в битката с Mercedes за лидер на глобалния пазар на луксозни автомобили. В допълнение на разходите за разработка на луксозни модели BMW прави инвестиции, за да ускори представянето на поне 12 електрически превозни средства до 2025 г., конкурирайки се с инвестициите за 10 млрд. евро на Mercedes за електрически автомобили.
„Необходима е значителна предварителна инвестиция за проучвания и развитие както сега, така и през следващите години“, казва главният финансов директор Николас Петер в изявление на автомобилния производител.
Въпреки натиска на разходите BMW повишава обаче прогнозата си за годишна печалба и сега очаква „стабилен“ ръст на печалбата преди данъци спрямо „леко“ повишение в предишната си прогноза. Печалбата за третото тримесечие преди данъци намалява с 5,9% на годишна база до 2,42 млрд. евро, което е под оценките на анализаторите. В същото време маржът върху производството на автомобили се свива.
„Представянето на BMW за тримесечието е слабо, а тласъкът на насоките като цяло до голяма степен се дължи на силното първо полугодие“, казва Юрген Пийпър, анализатор в Bankhaus Metzler във Франкфурт. „В сравнение с ключовите конкуренти резултатите не са толкова силни“, допълва той.
Акциите на BMW в ранния следобед се търгуват с понижение от 2,7% до 87,49 евро във Франкфурт. Книжата отписват 0,8% от стойността си тази година, докато тези на компанията майка на Mercedes – Daimler, поскъпват с 3,2%.