Германският автомобилен концерн Volkswagen отбеляза рязък спад на печалбата за третото тримесечие, в момент когато най-големият автомобилен производител в Европа се бори с нарастващите разходи заради скандала с дизелови емисии, съобщава MarketWatch.
Историята за приходите на Volkswagen е като приказка за две компании. Когато се пренебрегнат разходите, свързани с дизеловия скандал, компанията отчита рекордни печалби. Но това, което остава за акционерите, след като се отчетат всички разходи, се стопява заради скандала.
Нетната печалба за трите месеца до 30 септември възлиза на 1,6 млрд. евро спрямо 2,28 млрд. евро година по-рано. Резултатът: печалбата на акция за инвеститорите се понижава до 2,12 евро спрямо 4,54 евро година по-рано.
До този момент на годината компанията е изплатила 14,5 млрд. евро за разходите, свързани с дизеловия скандал, обяви главният финансов директор Франк Уитър.
„Дизеловият въпрос не е към края си и ще продължи да изисква големи усилия от страна на цялата група“, добави той в изявление.
Приходите от десетките марки на Volkswagen, сред които производителите на луксозни автомобили Audi, производителите на спортни автомобили Porsche, VW, Lamborghini, MAN и Scania, както и мотоциклетите Ducati, нараснаха с 5,8% до 55 млрд. евро от 52 млрд. евро.
Окуражена от по-ниските разходи и по-високите маржове на марката VW, най-големият бизнес на компанията по продажби, Volkswagen леко повиши перспективата си за оперативните приходи за цялата година, но подчерта и предизвикателства.
Компанията призна, че растежът на глобалните автомобилни пазари се забавя. В Западна Европа продажбите на Volkswagen са се увеличили с 1,1% през 2017 г. и с 1,3% в Китай.