Печалбата за третото тримесечие на Ford Motor е скочила с 63% благодарение на силните продажби на камиони в Северна Америка, по-ниски данъчни ставки и икономии. Така американският производител на автомобили успя да задмине очакванията на анализаторите и да повиши перспективите си за годишната печалба, съобщава MarketWatch.
Вторият по големина производител на автомобили в САЩ по продажби обяви в четвъртък нетна печалба от 1,6 млрд. долара за периода от юли-септември, след като по-силните цени на камионите и продажби на SUV-та в САЩ и рекордната печалба в Азия са помогнали да се компенсират загубите в Европа и на други международни пазари.
Ford повиши насоките си за годишна печалба до 1,75-1,85 долара на акция от диапазона 1,65-1,85 долара на акция, прогнозиран през лятото. Това е сигнал, че компанията е оптимистично настроена за мерките, които предприема, за да подобри бизнеса си, каза главният финансов директор Боб Шанкс на кръгла маса с репортери.
Резултатите на Ford идват два дни, след като местните му конкуренти представиха смесени резултати. Fiat Chrysler Automobiles отбеляза рекордна оперативна печалба за същия период. General Motors обаче отчете спад на печалбата заради продажбата на част от европейските си операции и сериозно понижение на производството в Северна Америка.
Оперативната печалба на Ford се е повишила с 40% до 2 млрд. долара след ръст на маржовете в Северна Америка. Коригираната печалба на акция възлиза на 43 цента, което е доста над средната прогноза на анализаторите за 33 цента.
Приходите са се разширили с 1% до 36,5 млрд. долара, задминавайки очакванията на Wall Street за 32,8 млрд. долара.
Ford се позова на по-ранен напредък по целта на главния изпълнителен директор Джим Хакет за намаляване на инженерните и производствени разходи с милиарди долари, за да подобри състоянието на компанията, докато тя се насочва все повече към електрически и автономни автомобили. Разходите са се свили с около 700 млн. долара през тримесечието.
Компанията обаче отбеляза изненадваща загуба в Европа, свързана с продължаващите последици от Brexit на британския пазар, и по-слаби маржове в Китай вследствие на ценови натиск.