IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Електрическите автомобили - по-надеждни от другите

Основната пречка за широко разпространение обаче остава липсата на инфраструктура за зареждане на батериите и относително ограничената им автономност

12:55 | 20.10.17 г. 4
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Електрическите автомобили се оказват по-надеждни от колите с двигатели с вътрешно горене, сочи проучване на американската потребителска асоциация с идеална цел Consumer Reports, цитирано от AFP.

Проучването е направено въз основа на информация от собствениците на автомобили. 

"Електрическите коли са много надежди", заяви Джейк Фишър, ръководител на автомобилните изпитания в асоциацията на среща с журналисти в Детройт, столицата на американското автомобилостроене.

"Тези автомобили като концепция не са толкова сложни като двигателите с вътрешно горене или хибридните двигатели", подчерта той. По думите му това е така, защото при тях няма система за захранване с гориво, за охлаждане или износващи се части като филтри или свещи. 

Според изпитанията на Consumer Reports произведеният от General Motors Chevrolet Bolt, е с много голяма надеждност, въпреки че автомобилостроителят е известен с това, че колите му не са много здрави.

"Това е един от най-надеждните автомобили от гамата на General Motors", увери Джейк Фишър. Той уточни, че електромобилите Tesla също са сред най-надеждните сред тестваните от асоциацията по отношение на механичната част.

Нейният Model X обаче не получи добри оценки за оборудването на купето и системата за информация и развлечение.

Проучване сред 640 хил. потребители сочи, че сега проблемите с новите коли се срещат по-често от преди, най-вече заради увеличеното електронно оборудване.

Електрическите автомобили се разработват от няколко години заради приноса им в борбата със замърсяването и глобалното затопляне. Някои страни въведоха и мерки за стимулиране на закупуването на електромобили.

Основната пречка за широко разпространение остава липсата на инфраструктура за зареждане на батериите и относително ограничената им автономност.

Статистическите данни сочат, че в момента в САЩ има около 16 хил. колонки за зареждане на електромобили и около 121 хил. бензиностанции.

/БТА/

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:29 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

4
rate up comment 0 rate down comment 2
KPetkov
преди 7 години
Ако можеха да го заместят, да са го заместили. Тъжната истина е, че не могат. Иначе и аз сам чел за батерии от стъкло, ама следо окло 200 години.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 1
bgMan
преди 7 години
Досега има поне 5 вида перспективни клетки на базата на лития. На мен любими ми са литиево-итриево-полимерните клетки.Ако им свърши кобалта ще го заместят с друго.По-скоро трябва да се намери алтернатива на самите батерии при градско шофиране до 100 км. на ден, освен рекуперацията.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 0 rate down comment 4
KPetkov
преди 7 години
Аз пък си мислех, че основна пречка са безбожните цени на литиево-йонните батерии, за които се оказва, че няма да има и кобалт скоро, съдейки от статията в Блумбърг.https://***.bloomberg.com/view/articles/2017-10-17/electric-car-makers-have-an-africa-problem
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 10 rate down comment 2
lyusien
преди 7 години
Да верно е че колонките за зареждане на електроявтомобили са само 16 хил в САЩ при 121 хиляди бензиностанции но се пропуска че има милиони контакти в домовете на американците с които могат да се зареждат електроявтомобилите когато са в гаража и то нощна енергия Ако един електроавтомобл може да измине 200 мили с едно зареждане тои е идеален за градско каране където дневния преход е не по вече от 100 мили
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още