Електрическите автомобили се оказват по-надеждни от колите с двигатели с вътрешно горене, сочи проучване на американската потребителска асоциация с идеална цел Consumer Reports, цитирано от AFP.
Проучването е направено въз основа на информация от собствениците на автомобили.
"Електрическите коли са много надежди", заяви Джейк Фишър, ръководител на автомобилните изпитания в асоциацията на среща с журналисти в Детройт, столицата на американското автомобилостроене.
"Тези автомобили като концепция не са толкова сложни като двигателите с вътрешно горене или хибридните двигатели", подчерта той. По думите му това е така, защото при тях няма система за захранване с гориво, за охлаждане или износващи се части като филтри или свещи.
Според изпитанията на Consumer Reports произведеният от General Motors Chevrolet Bolt, е с много голяма надеждност, въпреки че автомобилостроителят е известен с това, че колите му не са много здрави.
"Това е един от най-надеждните автомобили от гамата на General Motors", увери Джейк Фишър. Той уточни, че електромобилите Tesla също са сред най-надеждните сред тестваните от асоциацията по отношение на механичната част.
Нейният Model X обаче не получи добри оценки за оборудването на купето и системата за информация и развлечение.
Проучване сред 640 хил. потребители сочи, че сега проблемите с новите коли се срещат по-често от преди, най-вече заради увеличеното електронно оборудване.
Електрическите автомобили се разработват от няколко години заради приноса им в борбата със замърсяването и глобалното затопляне. Някои страни въведоха и мерки за стимулиране на закупуването на електромобили.
Основната пречка за широко разпространение остава липсата на инфраструктура за зареждане на батериите и относително ограничената им автономност.
Статистическите данни сочат, че в момента в САЩ има около 16 хил. колонки за зареждане на електромобили и около 121 хил. бензиностанции.
/БТА/
преди 7 години Ако можеха да го заместят, да са го заместили. Тъжната истина е, че не могат. Иначе и аз сам чел за батерии от стъкло, ама следо окло 200 години. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Досега има поне 5 вида перспективни клетки на базата на лития. На мен любими ми са литиево-итриево-полимерните клетки.Ако им свърши кобалта ще го заместят с друго.По-скоро трябва да се намери алтернатива на самите батерии при градско шофиране до 100 км. на ден, освен рекуперацията. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Аз пък си мислех, че основна пречка са безбожните цени на литиево-йонните батерии, за които се оказва, че няма да има и кобалт скоро, съдейки от статията в Блумбърг.https://***.bloomberg.com/view/articles/2017-10-17/electric-car-makers-have-an-africa-problem отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Да верно е че колонките за зареждане на електроявтомобили са само 16 хил в САЩ при 121 хиляди бензиностанции но се пропуска че има милиони контакти в домовете на американците с които могат да се зареждат електроявтомобилите когато са в гаража и то нощна енергия Ако един електроавтомобл може да измине 200 мили с едно зареждане тои е идеален за градско каране където дневния преход е не по вече от 100 мили отговор Сигнализирай за неуместен коментар