Германският автомобилен гигант Volkswagen отчете днес рязък спад на продажбите на едноименната марка VW в Германия през август на фона на усилията на концерна да преодолее последиците от Дизелгейт, предаде ДПА.
Макар световните продажби на автомобилите с емблемата VW - Golf, Passat и Tiguan - да са нараснали в сравнение със същия месец миналата година, германските са намалели с над 11% до 37 000 автомобила. Въпросът с дизеловите автомобили заема централно място в предстоящите парламентарни избори на 24 септември.
Публикуването на числа за продажбите става точно две години след като Volkswagen призна, че е манипулирал данните за отделяните вредни газове при дизеловите си модели в цял свят.
През последните седмици кризата се задълбочава, тъй като много германски градове заплашиха, че ще забранят дизеловите превозни средства, за да намалят замърсяването. Това обаче може да предизвика хаос в местната транспортна система и обществените услуги.
Германският канцлер Ангела Меркел обеща още 500 млн. евро (595 млн. долара) за увеличаване на специалния фонд за борба със замърсяването на въздуха до 1 млрд. евро.
Освен дизеловия скандал компанията посочи, че обновяването на модела Polo също се е отразило на продажбите. По света продажбите на марката VW са нараснали с 9,3% до 495 200 автомобила благодарение на силното търсене в САЩ, Южна Америка и Китай, както и в Централна и Източна Европа.
Общо за периода януари - август продажбите на марката също са се повишили - с 1,8% на годишна основа до 3,9 млн. коли.
/БТА/