Fiat Chrysler ще се присъедини към алианса, воден от BMW, за разработката на самоуправляващи се коли, засилвайки надпреварата между автомобилните производители и технологичните компании в разработката на „роботаксита“, които могат да бъдат извиквани през смартфон и да им се плаща на минутата, предава Ройтерс.
Пазарът за подобни самоуправляващи се таксита може да достигне 2 трлн. долара до 2030 г. според консултантската компания McKinsey, докато по-младите потребители се отказват от притежаването на кола в замяна на мобилни услуги със заплащане само при ползване.
Fiat Chrysler твърди, че планира да започне да използва технологията за автономни коли в своите автомобили до 2021 г., което отговаря на срока, избран от конкурентните компании, разработващи самоуправляващи се коли.
BMW и нейните партньори Intel и Mobileye твърдят, че Fiat ще донесе инженерна и друга експертиза, проправяйки пътя към създаването на голяма автомобилна платформа, с която другите могат да работят.
Автомобилните производители търсят възможности за съюзяване, за да споделят високите разходи за разработката на самоуправляващи се коли, които според консултантската фирма Frost & Sullivan ще представляват между 10 и 15% от колите в Европа до 2030 г.
Главният изпълнителен директор на Fiat Chrysler Серджио Маркионе акцентира върху „синергията и икономиите от мащаба“, които съвместната работа ще донесе. Той отдавна твърди, че автомобилните производители трябва да се обединят, ако искат да оцелеят заради изключително високите разходи по създаването на по-технологично напреднали превозни средства. През април Fiat Chrysler заяви, че търси нови партньорства в разработката на автономни коли.
Освен това Fiat е част и от друг алианс със звеното на Alphabet – Waymo, с което работи по разработката на самоуправляващи се автомобили, базирани на хибридните миниванове Chrysler Pacifica.