IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Меркел: Германия ще последва примера на други страни в забраната на дизела

Съдбата на автомобилния сектор, който е най-големият германски износител и осигурява 800 хил. работни места, стана гореща тема преди изборите на 24 септември

20:02 | 14.08.17 г. 2
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Германия в крайна сметка трябва да последва останалите страни от Европа в забраната по пътищата на нови дизелови автомобили, заяви днес германският канцлер Ангела Меркел, признавайки за първи път, че дните на дизела са преброени след скандалите с манипулираните емисии на дизелови автомобили, информира Ройтерс.

Признанието на Меркел в интервю за немското списание Superillu бе предшествано от засилване на натиска през лятото върху германските автомобилопроизводители заради устройствата, които са използвали, за да представят по-ниски емисии вредни газове от дизеловите си автомобили по време на тестовете.

Не искам да посочвам точна година, каза тя при подновяване на предизборната си кампания след триседмична почивка.

Плановете на Великобритания и Франция да спрат постепенно колите с вътрешно горене до 2040 г. са правилният подход, допълни тя.

Съдбата на автомобилния сектор, който е най-големият германски износител и осигурява 800 хил. работни места, се превърна в гореща тема преди изборите на 24 септември, когато Меркел ще се бори за четвърти мандат.

Този месец бе постигнато споразумение за коригиране на софтуера в 5,3 млн. дизелови автомобила, за да се намали замърсяването и да се възстанови репутацията на сектора, пострадала от признанието на Volkswagen преди две години, че компанията е манипулирала данните от тестовете за вредни емисии в САЩ.

В Дортмунд през уикенда Меркел заяви, че автомобилната индустрия трябва да си върне доверието на хората, включително като предложи отстъпки и обновяване на софтуера. По думите й потребителите трябва да получат обещаните ниски нива на отделени вредни газове.

Данъчните облекчения за дизеловите автомобили обаче ще останат в сила засега, тъй като при тях се отделя по-малко въглероден диоксид, отколкото при бензиновите коли, посочи тя.

БТА

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:42 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

2
rate up comment 5 rate down comment 5
nobel
преди 7 години
Дизеловият мотор е по-нова и според мен по-добра технология от бензиновия. А дали госпожица Меркел се е загрижила за екологията, или за това дали ще бъде избрана? Според мен е второто. Ако се беше загрижила за екологията сигурно поне щеше да знае, че дизеловият двигател може да работи най-прекрасно на комбинация от дизел и газ, което е далеч по-екологично от който и да е бензинов двигател. Такива автобуси имаше доскоро в София. Но госпожицата очевидно предпочита да действа по примера на ръководителите от добре познатото и тоталитарно време по така наречения командно-административен подход.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 6 rate down comment 3
nobel
преди 7 години
Ето на това аз му викам популизъм от най-висша форма. Популизъм плюс пълна и тотална некомпетентност. Какво означава забрана на дизела? При положение, че аз не познавам автобус или камион, който да НЕ Е дизелов. В това няма нищо случайно. Дизеловият мотор е по-икономичен, защото работи при по-високи налягания, вследствие на което има по-висок КПД. И ако премахнем дизелите какво ще го правим дизеловото гориво, което се получава така или иначе при дестилацията на петрола? Може би ще го изгаряме както постъпват американците с някои газове?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още