IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Автомобилният пазар в САЩ продължава да отслабва

От пет месеца е налице негативна тенденция, като тя се отразява преди всичко на американските концерни

09:48 | 02.08.17 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Американците си падат по големи и мощни джипове. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Американците си падат по големи и мощни джипове. Снимка: Ройтерс

„Засушаването“ на американския автомобилен пазар продължава. Както местните, така и чуждестранните компании се сблъскват с продължаващото нежелание на американците да купуват нови коли.

Особено силно е засегнат лидерът General Motors. През юли компанията е продала 226 107 автомобила, което е с 15% по-малко отпреди година. С това американците успяват да останат „на косъм“ пред конкурентите от Toyota, които успяват да повишат продажбите с 3,6 на сто до 222 100 коли, предава Ройтерс.

Японците успяват да отчетат през юли доста по-добър бизнес от втория по големина американски производител Ford, който през юли с 200 200 продажби отчита спад от 7,5 на сто. При италианско-американския концерн Fiat Chrysler Automobiles положението е още по-зле, като тук продажбите се сриват с 10% до 161 500 коли. Другите японски производители - Honda и Nissan, отчита спадове от по 3 на сто. 

Спадащото търсене се отразява и на европейските компании. Особено слабо е представянето на BMW. Като цяло базираната в Мюнхен компания е продала 26 363 автомобила от марките си BMW и Mini – с 13,7 на сто по-малко на годишна база. При основната марка BMW понижението е от почти 15%, което съответства на 21 965 коли. Само при джиповете от серията X има известно нарастване.

Като цяло силното в САЩ търсене на по-мощни джипове се отразява добре и на Porsche. През миналия месец, който е с един ден по-кратък от юли 2016 г., компанията е продала 3901 коли, като малкият ръст от 0,6 на сто се дължи преди всичко на новия модел Macan.

Компанията майка VW, която в момента е под силен натиск в САЩ заради дизеловия скандал, е продала с 5,8 процента по-малко коли с бранда Volkswagen. 27 091 превозни средства са били продадени през юли. Особено при най-важните за САЩ модели Jetta и Passat има спад на продажбите. Независимо от това VW се справя сравнително добре на отслабващия американски пазар с ръст на продажбите от 5,9% за тази година. Дъщерната компания Audi отчита през юли с 2,5% повече продажби на нови превозни средства за клиенти от САЩ в сравнение със същия период на миналата година.

За Daimler юли се оказва предизвикателен месец, както се изрази директорът за САЩ Дитмар Екслер в Атланта. Иначе казано – компанията е продала с 9,2 на сто по-малко коли от марката Mercedes Benz. Ако към тях се добавят вановете и марката Smart, спадът дори е по-голям. Затова Екслер залага големи надежди на новите продукти, които ще се появят на пазара през втората половина на годината. 
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:47 | 31.08.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още