Германският автомобилен производител Opel вече официално принадлежи на френския концерн PSA. Договорите с продавача General Motors вече са подписани, заяви базираният в Рюселхайм Opel във вторник. С придобиването се създава вторият по продажби автомобилен концерн в Европа след Volkswagen с пазарен дял от 17 на сто, предава DPA.
Opel бе част от General Motors от 1929 г. и временно бе най-големият автомобилен концерн в Германия. От 1999 г. насам обаче компанията и британската сестринска марка Vauxhall не успяваха да отчитат годишна печалба. За този период GM натрупа загуба от европейския си бизнес в размер на около 9 млрд. долара.
Френската компания ще плати 1,3 млрд. евро за европейското поделение, както и 900 млн. евро за европейския бизнес на финансовата компания GM Financial, съвместно с френската банка BNP Paribas.
Главният финансов директор на GM Чък Стивънс пресметна общите разходи за продажбата на 4,7 млрд. евро, тъй като GM поема пенсионни задължения за служителите. Opel/Vauxhall имат общо около 38 000 служители в седем европейски държави, около половината от които са в Германия.
Френският концерн обещава да върне двете марки на печалба, като цели да постигне оперативен марж от 2% до три години и 6% до 2026 г. като икономиса по 1,7 млрд. евро на година.


Спецакция във Варна срещу наркотиците, двама са задържани
Сачева сама на консултации при Радев: Борисов знае кога е време за мъже и кога - за жени
Отиде си един от най- големите художници на Варна - Владимир Иванов
Административният съд – Варна е спасил 10 дръвчета рецеклирайки хартия
Бивша служителка на община Варна: Коцев разпространява лъжи по мой адрес
Саркози легитимира крайната десница и ерозира центъра на Макрон
Медиен магнат от Хонконг бе обявен за виновен в заговор срещу Китай
И. Левков: Играта за двигателите с вътрешно горене е приключила
Украйна и САЩ подновяват разговорите за мир с фокус върху сигурността
Чили избра най-десния президент след Пиночет, завивайки в орбитата на САЩ
Volkswagen ще затвори завод в Германия за първи път от 88 години
Промяна в нагласите – потребителите отново се насочват към ДВГ
Забравената легенда: Toyota GT-Four
Изтеглянето на милиони мотори показва големия проблем на съвременните ДВГ
Как Mercedes-Benz W124 постави еталон с „несъвършените“ си огледала
Виктор Орбан или Брюксел: На кого унгарците вярват повече?
Танкерът “Кайрос” тръгна към Бургаския залив
Правителството в оставка ще заседава, има 52 точки в дневния ред
Въпреки санкциите: Сестрата на Ким Чен Ун с модерен сгъваем телефон
Иван Петков, БСП, призова за смяна на ръководството на партията