Американският гигант Amazon започва мащабна офанзива, за да навлезе в търговията с нови автомобили, и първият фокус на тази офанзива ще е европейският пазар, съобщава германското издание Automobilwoche.
Компанията на Джеф Безос е наела Кристоф Мьолер, доскорошния експерт по автомобилите в консултантската компания Oliver Wyman, за да помогне за пазарния пробив. Мьолер потвърди новината.
Европейският автомобилен бизнес на Amazon ще бъде базиран в Люксембург и според Automobilswoche е получил "внушително финансиране". В момента американците наемат експерти, предлагайки заплати много над средните за индустрията.
Продажбите на автомобили са една от малкото области, в които онлайн търговията все още не е взела превес. Потребителите масово се информират за качествата на отделните модели от сайтове в интернет и сравняват цените. Но самата покупка се случва най-често в шоурума.
Amazon иска да преодолее този навик, като за целта планира да предлага всички възможности, които и традиционните дилъри предлагат, включително тест драйв на избраните модели.
Дори и в момента е възможно да заявите тест драйв на Mercedes чрез интернет гиганта. Компании като Opel, Fiat и Hyundai също ползват платформата му, за да предлагат свои модели, но с ограничен успех.
Стратегическият план на Amazon обаче е да измести автомобилните търговци и да се наложи като основен посредник в този бизнес, като изисква по-малка търговска отстъпка от производителите и предлага по-изгодни цени на клиентите.