Американски регулатор по сигурността започна официално разследване на изтеглянето на близо 1,7 млн. автомобила на Hyundai Motor и на филиала ѝ Kia Motors във връзка с проблеми с двигателите. Това сочат документи по случая, предава Ройтерс.
След като кореец разкри притесненията, свързани със случая миналата година, Националната администрация по безопасност на движението по пътищата в САЩ (NHTSA) заяви, че ще разследва дали автомобилите са били изтеглени навреме и дали кампаниите за изтегляне обхващат достатъчно превозни средства.
Агенцията може да наложи глоби, ако установи, че изтеглянето не е проведено правилно.
В събота говорителят на Hyundai в Сеул заяви, че компанията “е извършила изтеглянето в съответствие с американските регламенти и процедури” и “честно” ще сътрудничи на разследването.
Ким Гуан-хо, който по това време е бил инженер в Hyundai, е летял до Вашингтон през август 2016 г., за да заяви пред NHTSA, че компанията не е предприела достатъчно мерки за справяне с грешката в двигателите, което увеличава риска от катастрофи. Той се позовава на вътрешен доклад на екипа за стратегията за качество на компанията, изпратен до ръководството.
В интервю за Ройтерс през април Ким заяви, че е дал на регулатора 250 страници вътрешни документи, свързани с този дефект и 9 други проблема.
През 2015 г. Hyundai изтегли 470 хил. седана Sonata в САЩ, за да замени дефектни части на двигателя.
Ким твърди, че е казал на NHTSA, че вътрешните документи показват, че Hyundai Motor е трябвало да изтегли повече превозни средства във връзка с проблема.