Японският технологичен гигант Panasonic прогнозира, че оперативната печалба ще нарасне с една пета на годишна база през текущата финансова година, в която се очаква инвестициите в автомобилната индустрия да започнат да се отплащат, съобщава Ройтерс.
Panasonic очаква оперативната печалба да се увеличи до 335 млрд. йени (2,93 млрд. долара) в годината, приключваща на 31 март 2018 г. в сравнение с 276,8 млрд. йени година по-рано. Очакванията са малко по-ниски от средната прогноза на анализатори на Ройтерс за оперативна печалба в размер на 346,3 млрд. йени.
Компанията, която ще отбележи своята 100-годишнина през следващата година, обръща фокуса си към корпоративните клиенти като производителите на автомобили, за да избегне ценовата конкуренция в потребителската електроника.
За да подсили натиска си в автомобилното поле, Panasonic тази година реши да поеме контрола върху испанския автомобилен производител на огледала Ficosa International и започна масовото производство на акумулаторни батерии с Tesla Motors.
Признаците за стабилна печалба от автомобилния бизнес ще засилят доверието към главния изпълнителен директор Казуиро Цуга, който предприе драстични промени в бизнеса, когато преди пет години пое кормилото на разширения конгломерат.
Panasonic очаква автомобилната и индустриална дивизия да реализират продажби за 2,66 трлн. йени през текущата бизнес година, което е с 10% повече от предходната година. Компанията започва да доставя усъвършенствани системи, които включват електронни огледала и други функции за безопасност.