Не е тайна, че американците все повече възприемат електрическите автомобили в ежедневието си. Нови данни обаче сочат, че европейците правят същото, коментира Bloomberg.
Продажбите на автомобили, задвижвани с батерии, се увеличават с 38% през първото тримесечие, след като модели, сред които подобрената версия Zoe на Renault, печелят фенове в Германия и Испания. За сравнение, през цялата минала година ръстът е само 2,9%.
Новите регистрации – оосновен показател за продажбите, на електрически автомобили се увеличават през първото тримесечие до 32 627 от 23 703 в ЕС, НорвЕвропейския съюз (ЕС), Норвегия и Швейцария, показват данните на базираната в Брюскел Европейска асоциация на автомобилните производители. Този ръст все още не може да се сравнява с повишението в САЩ, където продажбите на електрически автомобили скачат с 49% до 49 700 броя през същия период, според Bloomberg New Energy Finance. Не трябва да забравяме обаче, че пазарът на автомобили в САЩ е с 16% по-голям този в Европа.
Производителите, включително германските Volkswagen, BMW и Daimler, се надпреварват да разширяват линиите си от електрически автомобили, за да отговорят на по-строгите емисионни правила и за да осигурят алтернатива на замърсяващите дизелови превозни средства, опетнени около Дизелгейт.
Засега обаче продажбите остават под целите на индустрията заради опасенията на потребителите около гамата модели с батерии и високите цени. В отговор някои правителства въведоха стимули и обещаха големи инвестиции в технологиите за зареждане на батерииите.
„Европейските страни влагат много в изграждането на инфраструктура за бързо зареждане“, казва Александа Рибчинска, анализатор в Bloomberg New Energy Finance.
От топ 5 на пазарите в Европа продажбите на електрически автомобили са най-силни в Германия, където регистрациите нарастват повече от два пъти – до 5 060 от 2 332, Великобритания с 47% ръст и Испания с 45% ръст. Макар че търсенето на превозни средства, задвижвани с батерии, расте четири пъти по-бързо от общия европейски автомобилен пазар през тримесечието, моделите представляват по-малко от 1% от продажбите в региона.
Френският производител Renault представи версия на градския автомобил Zoe на цена от 23 600 евро, който може да измине до 400 км с едно зараждане спрямо 340 км при предишния модел.
Регионалните продажби на всички модели с алтернативно гориво, което включва и хибридите, и автомобили, задвижвани с природен газ или втечнен въглеводорен газ, нарастват с 36% през тримесечието до 235 438 превозни средства, показват още данните. В тях се включват регистрации от 23 от 28-те страни членки на ЕС, както и Швейцария и Норвегия.