Автомобилната компания Ford Motor заяви в четвъртък, че ще започне производството на електрически автомобили в Китай, за да се възползва от спонсорирания от държавата бум в сектора, съобщава Wall Street Journal.
С тази стъпка базираната в Детройт компания сигнализира, че е преодоляла опасенията на индустрията за внасянето на патентованата технология за производство на електрически автомобили в Китай въпреки опасенията на чуждестранните производители около защитата на интелектуалната собственост на най-големия пазар за автомобили в света.
Масовото внедряване на електрически автомобили ще се случи първо в Китай, казва Бил Русо, управляващ директор в консултантската компания Gao Feng Advisory. Според него „нито една от тези компании не може да си позволи да не бъде фактор в бъдещето на индустрията им“.
Местното съвместно предприятие на Ford – Changan Ford Automobile, ще започне производство на хибридния плъг-ин автомобил Mondeo Energi в Китай през следващата година, заяви компанията в свое съобщение. Очаква се до пет години да бъде създаден и изцяло електрически спортен автомобил.
Електрическите системи на двигатели ще бъдат произвеждани на местно ниво до 2020 г., а до 2025 г. всички превозни средства от Changan Ford ще имат електрически версии, каза още компанията.
„Моментът е подходящ Ford да разшири своите серии електрически автомобили и инвестиции в Китай“, казва главният изпълнителен директор Марк Филдс.
Китай вече е най-големият пазар за електрически превозни средства, като над половин милион електрически или хибридни автомобили са били продадени миналата година, сочи China Association of Automobile Manufacturers.
Правителството насърчава налагането им, като субсидира сериозно електрическите автомобили чрез плащания към производителите, които така могат да продават електрически превозни средства по-евтино. Много по-лесно е да се вземе регистрационен номер за електрически автомобил, отколкото за традиционна бензинова кола, в гъсто населени градове като Пекин и Шанхай.
Местните власти освен това са си поставили амбициозни цели за електрифициране на автобуси и таксита през следващите няколко години, както и за станции за зареждане на електрически автомобили.
До 2025 г. в Китай може да има 32 млн. нови електрически превозни средства, сочи Gao Feng Advisory, което може да се окаже значителен дял от целия автопарк в страната, задминавайки по растеж Европа и САЩ.