Въпреки че в началото на годината китайският автомобилен пазар забавя темпото, ръстът остава над нивото на други големи пазари и изненада анализаторите. През първите два месеца на 2017 г. продажбите се повишават с 8,8 на сто до 4,46 млн. автомобила, става ясно от съобщение на Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM).
Особено силен ръст отчитат Mercedes, BMW и Honda, докато Ford и General Motors (GM) забавят темпото на продажбите.
Данните за първите два месеца дават малко по-добра картина за състоянието на автомобилния бранш на Китай, отколкото самостоятелните данни за февруари. Празникът за нова година, по време на който традиционно магазините са затворени за дни, през тази година се падна през януари, докато през миналата година бе през февруари. По тази причина ръстът от цели 22 на сто през февруари трябва да се възприема с едно наум, коментира DPA.
Въпреки това най-големият автомобилен пазар в света продължава да се развива добре, поне за повечето производители. По-голямата част от анализаторите бяха предсказали предвид по-високите данъци от 2017 г., увеличение на продажбите от 3-5 на сто за началото на годината. За останалата част от годината анализаторът на Citi Пол Гонг дори очаква по-голяма инерция, тъй като данъкът върху продажбите за малки автомобили ще се повиши в края на годината с до десет процента от сегашните 7,5 процента.
Като цяло през 2016 г. пазарът в Китай отчете ръст от 15 на сто. Повечето анализатори обаче не очакват повторение на високите ръстове от миналите години.
Докато общият пазар расте, картината е различна за различните производители. Водещ е Mercedes-Benz, който се радва на 40% ръст за първите два месеца. BMW и Honda също отчитат силни повишения, допълва Пол Гонг.
За разлика от тях производителите от САЩ, Южна Корея и някои европейски концерни изпитват трудности, признава анализаторът. GM и Ford отчита спадове в продажбите от 15 и 21 на сто.