IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

"Проклетата" седма рекордна година за BMW

Печалбата възлиза на почти 7 млрд. евро, но концернът изостава зад конкурентите си по отношение на маржа на печалбата

22:20 | 09.03.17 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Високите инвестиции в нови модели натежаха към края на 2016 г. на баланса на автомобилния производител BMW. Както съобщи базираната в Мюнхен компания в четвъртък, маржът в основното подразделение е по-нисък от миналогодишния въпреки рекордните приходи. Маржът преди лихви и данъци (EBIT марж) се понижава до 8,9% - което е по-ниско от 9,1 процента, записани от конкурента Mercedes-Benz през миналата година.

Докато швабите успяват да покачат оперативната печалба в бизнеса с моторни превозни средства, мюнхенци отчитат спад в автомобилното поделение от 1,8 на сто до 7,7 млрд. евро, като с това останаха под очакванията на анализаторите, предава DPA. Преди всичко ценовата война, както и предстоящото пускане на нови модели и технологии е коствало много пари.

На борсата цената на акциите на BMW се понижи временно с 3,5 на сто. Въпреки това за инвеститорите имаше и радостни новини. За 2016 г. ще получат по-висок дивидент. Тъй като компанията отчита седма поредна рекордна година, а освен това през миналата година се отпразнува 100-годишен юбилей, дивидентът ще се покачи до нови високи стойности. За 2016 г. акционерите ще получат по 3,50 евро за обикновена акция и по 3,52 евро за привилегирована акция. С това BMW ще разпредели около една трета от печалбата си на инвеститорите.

Печалбата на компанията за 2016 г. възлиза на 6,91 млрд. евро, което е ръст от 8 на сто. Оперативната печалба преди данъци (EBT) също достига рекордни стойности и нараства с 4,8 на сто до 9,67 млрд. евро. Приходите на групата се покачват с 2,2 на сто до 94,16 млрд. евро. Общият за концерна EBT-марж, допълнително въведен от 2017 г. параметър, възлиза на 10,3 на сто.

Автомобилният бизнес принципно е обект на дългогодишен моделен цикъл: продължителна и скъпа развойна работа предхожда пускането на пазара на нови автомобили. Остарялата моделна гама пък свива маржа. С пускането на пазара на нови модели се възвръща и възходящото движение.

Такъв е и случаят в BMW: през тази година на пазара ще излязат нови модели и ще дадат старта на обрата по отношение на падащия от години марж в основното поделение. Принципно клиентите са готови да плащат по-висока цена за новините модели заради наличие на нова и по-богата технология.

За 2017 г. изпълнителният директор на BMW Харалд Крюгер се изказва предпазливо оптимистично. „Стремим се към лек ръст на доставките до нова рекордна стойност“, каза той, без да дава конкретна прогноза. Такава ще има по време на пресконференцията за представянето на резултатите на 21 март.

През миналата година след 12 години начело на ранглистата за луксозни превозни средства мюнхенци отстъпиха челната позиция на Mercedes. Премиум марката на Daimler продаде благодарение на редица нови модели почти 2,08 млн. коли в глобален мащаб. А BMW успя да пласира 2  млн. коли от основния си бранд. Audi на VW, третият конкурент в луксозната ниша, е продал през 2016 г. 1,87 млн. коли.

BMW обаче подчерта отново, че с трите си марки – BMW, Mini и Rolls-Royce, е отново водещ глобален производител на премиум коли. Като цяло през 2016 г. мюнхенци са продали 2,4 млн. коли, докато Daimler с двете си марки Mercedes и Smart достига 2,2 млн. продажби.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:29 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 0
vzhekoff
преди 7 години
Добра статия !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още