Oт 2018 г. в германския град Щутгарт влиза забрана за някои дизелови автомобили, съобщи Frankfurter Allgemeine Zeitung. Тогава в столицата на южната провинция Баден-Вюртемберг в определени дни няма да могат да се движат дизелови коли, които не изпълняват най-строгите изисквания за вредните емисии, а именно – Euro 6.
Става въпрос за забрана за движение на такива автомобили по пътни артерии, където има сериозни проблеми с фините прахови частици. Това може да означава забрана за движение на десетки хиляди дизелови коли в продължение на дни наред.
Забраната е следствие от редица мерки за подобряване на качеството на въздуха в Щутгарт. В Баден-Вюртемберг управлява коалиция от Зелените заедно с Християндемократите (CDU). Премиерът от Зелените Винфрид Кречман защити забраната, която до момента е най-строгата мярка за борба със замърсяването с фини прахови частици
Тя ще влиза в сила в дните, когато се издава предупреждение за опасност от фини прахови частици. Само от началото на тази година е имало 30 такива дни. Максимумът, заложен в европейските разпоредби, е за наличие на 50 микрограма на кубически метър. Ако тази стойност се надвишава повече от 35 дни в годината, властите може да очакват наказателни мерки от страна на европейските институции. През 2016 г. например имаше 63 дни, в които максималната стойност е била надвишена. Освен фините прахови частици в Щутгарт проблем представлява и азотният диоксид.
По данни на местните власти в града по улиците на Щутгарт се движат 107 хил. дизелови автомобили, като 73 хил. от тях на изпълняват критериите от Euro 6. Властите в провинцията очакват, че за 20% от засегнатите автомобили ще има изключения. FAZ посочва обаче, че има и много автомобили, които не са регистрирани в Щутгарт, но всеки ден идват от съседни градове в столицата на Баден-Вюртемберг, затова ограниченията ще са валидни и в някои близки населени места.
преди 7 години Бъдещето са. Около 2040 г. се очаква да навлязат масово и то след като силово забранят другите. А и да не забравяме, ако до 2040 г. в ЕС все още са останали някакни членки освен България. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Новите ел. котлоните са бъдещето ако погледнеш по-далеч от носа си. Има много ограничени хора :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Е то върху туй стадо от 33а нанасам се експериментират... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Опитват се да пробутат новите ел. котлони на колела, като всяка мода. Допреди 7-8 години даваха данъчни облекчения за дизели, защото отделяли по-малко СО2 от бензинките. Хората накупиха дизелите. Сега пък ФПЧ отделяли дизелите. И тези хора управляват стадото. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Опитват колко е дълбока водата и колко ше търпят циментените кратуни ... евро 6 ! Евро 10 не щат ли , търсят под вола теле ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години По принцип, хубаво е да забранят политиците като цяло. Не може 10% най-некомпетентни хора да управляват останалата част от човечеството.http://***.thegwpf.com/europes-green-madness-dieselgate-was-a-political-disaster/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар