Френският производител на автомобили Renault отчита 38% ръст на печалбата за миналата година, след като компанията увеличи пазарния си дял в Европа чрез разширена линия модели SUV и чрез подобрени модели на Renault Megane хечбек, съобщава Bloomberg.
Оперативната печалба се повишава от 2,38 млрд. евро през 2015 г. до 3,28 млрд. евро през 2016 г. Икономистите, анкетирани от Bloomberg, очакваха средно печалба в размер на 3,05 млрд. евро.
Приходите скачат с 13% до 51,2 млрд. евро.
Акциите на Renault поскъпнаха 4,1%, което беше най-резкият скок от 12 юли 2016 г., а към 11:20 часа българско време те записват ръст от 2,20% до 84,60 евро за брой.
За последните 12 месеца акциите на Renault поскъпнаха с 18%.
„Беше много добра година и ние достигнахме целите, които си поставихме“, казва главният финансов директор Клотилд Делбо. „Постигнахме тези добри резултати въпреки трудностите в някога силни пазари като Русия и Бразилия“, допълва той.
След като миналата година изпревари PSA Group и стана вторият по големина автопроизводител в Европа след Volkswagen, Renault се изправя пред предизвикателството да задържи тази инерция в среда на бавен растеж. Така на преден план излизат усилията на концерна да понижи зависимостта си от европейския пазар, като се върне в Иран и разшири присъствието си в Индия и Африка.
Миналата година Renault разшири пазарния си дял в Европа до 10,1%, тъй като привлече купувачи със своите SUV модели като Kadjar и Captur и като подобри моделите Megane и минивана Scenic. Френският концерн очаква продажбите на бранда Renault и на по-евтините Dacia да продължават да растат и тази година. През 2016 г. глобалните продажби на компанията растат с 13% в сравнение с ръст от 4,6% в автомобилния сектор като цяло.
За да покаже, че ръстът може да продължи, компанията възнамерява да представи през октомври план за увеличение на годишните приходи с 37% до 70 млрд. евро през 2022 г. и да повиши маржа на оперативната печалба до 7% от продажбите след пет години. Сега този марж е 6,4%.
Renault е обект на разследване от страна на френската прокуратура по подозрения за нарушения при вредните емисии. Компанията не е заделяла средства за евентуални щети, посочва финансовият директор Делбо. От концерна неколкократно заявиха, че автомобилите спазват правилата във Франция и в Европейския съюз и че нямат софтуер за манипулиране на данните за вредните емисии.