Испанската марка на Volkswagen SEAT се подготвя за лансирането на електрически модел, като това ще маркира сериозна промяна в стратегията на компанията, обяви главният изпълнителен директор на компанията Лука де Мео. Доскоро от SEAT твърдяха, че електромобилите са твърде скъпи за клиентелата на марката, която е съставена предимно от младежи.
На пресконференция в Барселона Лука де Мео каза още, че компанията може да лансира компактен електромобил през 2019 година. Той потвърди, че марката работи по собствен електрически модел, но използва модулната платформа MEB, разработена от VW Group за електрически коли.
През януари шефът по проучването и разработките на VW - Франк Велш - потвърди, че развитието на платформата MEB е окончателно приключило, което означава, че тя вече ще може да се ползва от другите марки на концерна, които искат да създадат собствени електромобили.
Ако проектът на SEAT за електрически модел бъде одобрен и испанците го пуснат на пазара през 2019, то те могат да изпреварят първия електрически модел на VW, изграден на платформата MEB. По подобен начин се развиха събитията и при използването на новата платформа за субкомпактни модели MQB A0. SEAT вече лансира новия Ibiza, а по-късно ще се появи новият VW Polo.
От VW заявиха, че планират лансирането на електрически модел с размерите на Golf през 2020 година, като той ще е базиран на концепта I.D., който дебютира в Париж миналата година.
Де Мео обясни, че основното предизвикателство пред SEAT ще е създаването на електрически модел, който ще е достъпен за по-младите клиенти на марката, а с лансирането му испанската марка ще постигне сериозно намаление на нивата въглероден двуокис за цялата си гама.
Според Де Мео, средната възраст на клиентите на SEAT е 45 години, докато средната възраст на клиентите на преките съперници на марката е 54 години.
Още автомобилни новини четете в Automedia.bg!