IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Мениджърът, който трябваше да изчисти името на VW, напусна компанията

Причината за оставката на Кристине Хохман-Денхарт е спор около правомощията ѝ

20:03 | 27.01.17 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Кристине Хохман-Денхарт. <em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Кристине Хохман-Денхарт. Снимка: архив Ройтерс

Мениджърът, който трябваше да изчисти репутацията на Volkswagen след скандала "Дизелгейт", напусна компанията заради спор около правомощията ѝ, съобщава Automedia.

Кристине Хохман-Денхарт, член на управителния съвет на VW, занимаваща се с правните въпроси, се оттегля, съобщи Bloomberg в четвъртък. От компанията потвърдиха информацията със съобщение, според което оставката е "в резултат на различия във вижданията за отговорностите и бъдещите оперативни структури в отдела, който тя ръководи". Позицията ще бъде поета от Хилтруд Вернер, досега шеф на одитния отдел.

65-годишната Хохман-Денхарт е сред най-уважаваните юристи в Германия, дългогодишен съдия във Федералния конституционен съд. Преди да бъде привлечена от VW миналата година, тя бе член на борда на Daimler с приблизително същите отговорности.

Лично президентът на надзорния съвет на VW Ханс Дитер Пьоч се обади на колегата си от Daimler Манфред Бишоф, за да го помоли да прекрати предсрочно договора й. Хохман-Денхарт бе смятана за ключова фигура в опитите на концерна да изчисти репутацията си след Дизелгейт и да реши възникналите от скандала правни проблеми в Европа и отвън океана.

Само седмици след назначението й обаче новият шеф на VW Матиас Мюлер доведе със себе си от Porsche Манфред Дьос като главен юридически съветник.  На теория Дьос трябваше да е подчинен на Хохоман-Денхарт, но всъщност той е член на управителния съвет на Porsche Automobil Holding, най-големия акционер във VW. Според запознати конфликтът между двамата е започнал от самото начало. Тъкмо Дьос е провел преговорите с американските власти, с които VW постигна в средата на януари споразумение да изплати глоби за 4,3 милиарда долара. Очаква се на 24 февруари адвокатите на компанията да пледират "виновни" при разглеждането на обвиненията от съда в Детройт.

В същото време последиците от скандала „Дизелгейт” продължават да се стоварват със страшна сила върху концерна в САЩ. След изплащането на глоби и компенсации на клиентите си, сега производителят ще трябва да обезщети и своите дилъри.

Решението е на съдията Чарлз Брейер, който гледа делото срещу концерна. Той е наредил на Volkswagen да изплати компенсации на дилърите на марката в САЩ заради претърпените от тях финансови загуби от сканадала. Така всеки един от тях през следващите 18 месеца трябва да получи по 1,85 млн. долара. В САЩ има точно 650 дилъра, което прави плащане на още 1,2 млрд. долара.

С тази сума общите глоби, обезщетения и компенсации, които Volkswagen трябва да плати на територията на САЩ, вече надхвърля 22 млрд. Освен това скандалът с манипулираните дизелови двигатели на концерна доведе и до завеждане на съдебни дела срещу топ-мениджърите на концерна. Един от тях – Оливер Шмид, който е отговарял за това моделите на Vollkswagen да отговарят на екологичните норми в САЩ, вече бе арестуван и съдът отказа да го пусне под гаранция.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:26 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още