Германската BMW Group ще продължи строителството на завода си в мексиканския град Сан Луис Потоси въпреки натиска от бъдещия президент на САЩ Доналд Тръмп, съобщи говорител на компанията.
Тръмп, който ще встъпи в длъжност в петък, отново предупреди BMW, че ако настоява да създава работни места в Мексико, той ще наложи на автомобилите им 35% вносно мито за територията на САЩ. Новоизбраният президент потвърди заканата си в интервю за германския таблоид Bild.
От централата на BMW в Мюнхен обаче отвърнаха, че плановете за завода в Мексико не се променят. В него трябва да се произвежда Серия 3, най-масовият модел на баварците, а продукцията ще бъде предназначена най-вече за Северна и Южна Америка. В момента BMW произвежда "тройката" в Германия и в Китай.
Първата копка на новия завод в Сан Луис Потоси. BMW няма намерение да се отказва от инвестицията
Тръмп заяви пред Bild, че BMW трябва да построи завода си в САЩ, защото така щяло да е "много по-добре" за самата компания. Той се оплака, че макар моделите на Mercedes да били честа гледка в Ню Йорк, германците не си купували достатъчно коли на Chevrolet, за да върнат жеста. Аз съм защитник на свободната търговия, но не на всяка цена, добави бъдещият държавен глава. По-късно той добави в Twitter, че "Автомобилните компании и други, ако искат да правят бизнес в нашата страна, трябва да започнат отново да произвеждат нещата тук".
Заводът на BMW в Спартанбърг, Южна Каролина. Според германците той осигурява, пряко и косвено, над 70 000 работни места в САЩ
От BMW обаче коментираха, че компанията се чувства "съвсем у дома си" в САЩ и не вижда поводи за притеснение. Баварците изчисляват, че осигуряват 70 000 работни места в Америка, пряко и косвено. Заводът на групата в Спартанбърг, Южна Каролина, е един от най-големите й, натоварен с производството на популярни модели като X3, X5 и X6.
Заплахите на Тръмп вече принудиха Ford да се откаже от изнасянето на едно от производствата си в Мексико. Toyota и GM също са прицел на нападките на новия президент. General Motors обаче не се поддава на натиска засега.
Още подобни новини четете в Automedia.bg!


ПП-ДБ искат да свалят охраната на депутатите и изцяло машинно гласуване
Бой в месарски магазин във Варна заради... предреждане
Дрешки, играчки, храна - с какви подаръци зарадваха кученцата от приюта в Каменар?
Туристическият сезон във Варна е застрашен
Как ще работи пункта за карти за градския транспорт във Варна по празниците?
Тейлър: Великобритания търси опита на американските VC
Тейлър: Великобритания е много силна в AI, финтех
Малко е трудно да се строят центрове за данни
Богати европейци ще могат да вземат заеми срещу луксозни автомобили
П. Димитров: Не очаквам да бъде приет нов бюджет до юни
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Надеждно и по-евтино: производители отново променят подхода си
Леонардо ди Каприо разкри защо не иска да режисира филми
Трамвай и автобус се удариха на "Ситняково"
Политолози: Радев трябва само да се появи на бял кон
Сашо Андреев със "Златен пояс": Новата награда е стимул
преди 8 години "Той се оплака, че макар моделите на Mercedes да били честа гледка в Ню Йорк, германците не си купували достатъчно коли на Chevrolet, за да върнат жеста."Моля??? Тоя май бърка строя ми се струва, това се правеше едно време между републиките на СССР. отговор Сигнализирай за неуместен коментар