Управата в норвежката столица Осло ще забрани движение на дизелови коли от утре в опит да спре силното замърсяване на въздуха. Тази мярка среща разнопосочни реакции сред шофьорите, които преди няколко години бяха насърчавани да си купуват именно автомобили с дизелови двигатели, информира AFP.
Забраната, която ще важи за общинските пътища, но и за големи национални шосета, пресичащи норвежката столица, ще важи до четвъртък, когато се очаква подобряване на атмосферните условия, съобщи общината на Осло.
Нарушителите на забраната ще бъдат глобявани с 1500 крони (166 евро).
За първи път Осло въвежда такава забрана, чийто принцип бе одобрен през февруари 2016 година от мнозинството общинари, сред които има лейбъристи и еколози. Макар да отделят по-малко въглероден диоксид, дизеловите двигатели изхвърлят повече азотен диоксид.
Междувременно от днес всички моторни превозни средства в Париж, дори тези с чуждестранна регистрация, ще трябва да носят винетка с различни цветове, които показват в каква степен превозното средство замърсява въздуха, предаде AFP.
Париж е първият град във Франция, който въвежда тази мярка за борба със замърсяването. Целта е да се спират от движение най-замърсяващите автомобили в пиковете на замърсяване на въздуха.
Цветовете вървят от зелено за "нулева емисия" (коли с електричество или водород), през виолетова единица (Евро норми 5 и 6 бензин) до сива петица (Евро 2 дизел).
Общината си поставя за цел да намали наполовина колите в столицата и да забрани дизеловите коли до 2020 г.
От септември 2015 г. в Париж бе забранено движението на камиони и автобуси на повече от 15 години. В пиковете на замърсяване се въвежда диференцирано движение, тоест най-замърсяващите коли ще остават по гаражите, а по-малко замърсяващите ще продължат да се движат.
Според министерството на околната среда са поискани 2,5 милиона винетки на цена 4,18 евро, колкото струва отпечатването.
Глобите за нарушители ще са между 68 и 135 евро.
В Париж всеки ден се движат около 600 000 моторни превозни средства, в това число 100 000 тежкотоварни и 100 000 двуколесни.
БТА
преди 7 години По-накратко, можеш ли да кажеш кога ще катастрофираме? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години продълж.на коментар 7 Светът е изправен пред 3 катастрофи : 1) финансова - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1752811994997027 2) петролна - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/14310299871752313) екологична - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1494171174194445 С избягването на петролната катастрофа се избягва и екологичната и глоб. затопляне а за финансовата е по-сложно ,и може да се оправят нещата ако се вземат точно определени мерки и се инвестира в правилните неща - https://***.facebook.com/boyan.durankev/posts/1701431930135034 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Преди няколко години писах ,че трябва да се забранят колите с ДВГ защото свършва петрола - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1431029987175231Това е по-важното и става с един куршум два заека тоест хем се избягва петролната катастрофа хем се спира замърсяването Жак Фреско още 1974год.(след 4 минута) - https://***.youtube.com/watch?v=Ed5w8JRnwRQ&index=2&list=PLFD4E354EA4AEF9F2Системен подход - ресурсно базирана и планирана екологична икономика но на този етап не съм съгласен с кръговете но май няма друг вариант - https://***.thevenusproject.com/bg/и учените да кажат дали това е най-добрият вариант от всяка гледна точка отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Политиката им е като на хора с възможности - не искат да дишат мръсен въздух и когато атмосферните условия предполагат че въздуха ще се "изцапа" спират замърсяващите го. На това му се вика управление, другото е на самоход. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Политиката им е като на хора с възможности - не искат да дишат мръсен въздух и когато атмосферните условия предполагат че въздуха ще се "изцапа" спират замърсяващите го. На това му се вика управление, другото е на самоход. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Както беше казал някой, големите крадци и измамници са в развития свят на Запад. Усъвършенствали са тези си качества през столетията време на частната инициатива, каквото тук сме нямали. На нашите пионерчета акъла им стигна само за смяна на номерата, а тарикатите ще принуждават овч.енаселението да сменя целите коли. Електромобилите ще са следващия балон дето ще стимулира икономиката и ще изпразва джобовете. :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години и какъв е интереса на гражданите имащи дизелови коли у Норвегията, че не моа се сета освен един допълнителен обир ?! Или да тръгнат пеша с двойката у тоя студ там щот те са на друга географска ширина не са кат нас или Испания .... А камионите те с кво ше се движат с кво ше доставят доставки икономиката с кво ше върви по фантазия ?!? Ми не просто нема да спрат а ше си платат повече и от там стоките ше литнат у небето и те тва е много готин начин да те оберат "екологически", а Норвегията имат пари не е кат да немат еми са повече нема да имат толко много .... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Пример за политика в интерес на гражданите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години безсмислени забрани ... показващи политическо късогледство и некадърност. отговор Сигнализирай за неуместен коментар