Главният изпълнителен директор на Volkswagen и Германската асоциация на автомобилната индустрия VDA изразяват опасенията си, че изборът на Доналд Тръмп за президент на САЩ може да има негативно влияние върху техните компании, предава Ройтерс.
През последната година Тръмп заплаши, че ще наложи мита върху вноса на автомобили от Мексико, за да защити работните места във фабриките в САЩ. Тов аможе да принуди германските производители да преосмислят големите си инвестиции в разширяване на фабриките им в Мексико.
VDA, която представлява автомобилните производители и доставчици, в това число BMW, Volkswagen и Daimler, предупреди за потенциален повишен протекционизъм от страна на следващия президент на САЩ.
„Опасенията са, че точно като Китай под управлението на новия си президент САЩ ще се фокусират предимно върху собствената си икономика за сметка на международните търговски отношения“, посочва в изявление VDA.
През последните години германските производители на автомобили разширяват заводите си в САЩ, който остава най-големият пазар за премиум превозни средства в света. Те обаче инвестираха значително и в изграждането на заводи в Мексико – локация, която в момента се радва на безмитен износ на коли в САЩ.
До 2020 г. Мексико ще има капацитета да произвежда едно на всеки четири превозни средства в Северна Америка от едно на всеки шест през 2012 г., твърди компанията за пазарни проучвания IHS.
След като Ford обяви, че цялото производство на малки коли на компанията ще бъде изнесено от САЩ и насочено към Мексико, Тръмп обеща да окаже натиск върху автомобилните производители да се върнат, ако бъде избран.
„Не трябва да позволяваме това да се случи“, коментира Тръмп.
"Реториката около производството в Мексико, търговските мита и потенциалния спад на потребителското доверие вероятно ще натежи върху акциите и търсенето на коли“, коментират анализатори на Evercore ISI.
По време на конференция в Мюнхен главният изпълнителен директор на Volkswagen Матиас Мюлер заяви, че се надява, че избирането на Тръмп няма да се окаже „по-пагубно“ за компанията, която се опитва да постигне споразумение с Министерството на правосъдието на САЩ заради скандала с манипулираните емисии на дизелови автомобили.