IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Volkswagen отчете срив на печалбата на едноименния си бранд

Оперативната печалба за третото тримесечие е потънала до 363 млн. евро от 801 млн. евро преди година

14:29 | 27.10.16 г. 1
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Германският производител на автомобили Volkswagen съобщи, че оперативната му печалба за третото тримесечие на основния му бранд се е сринала наполовина, което засилва призивите на мениджмънта за съкращения в най-голямото подразделение на VW, съобщава Ройтерс.

Оперативната печалба на едноименния бранд VW се е сринала до 363 млн. евро от 801 млн. евро преди година, заяви компанията в четвъртък. Тя възлиза на само 1,5% от продажбите.

Данните са под консенсусната оценка за 462 млн. евро в проучване сред анализатори на Ройтерс.

Най-големият производител на автомобили в Европа трябва да приложи икономии в операциите си с високи разходи в Германия, за да подкрепи финансирането за пренасочване на дейността си към електрически и автономни автомобили. В същото време компанията е изправена пред разходи за милиарди евро заради скандала с манипулиране на тестовете за въглеродни емисии.

Резултатите засилват нуждата за намаляване на разходите при бранда VW”, каза анализаторът от Commerzbank Саша Гомел, който препоръчва на инвеститорите задържане на акциите на компанията.

В обичайно бавния период от юли до септември бизнесът на бранда VW е бил ударен и от доставчици, които са задържали доставките на части като протест срещу анулирането на договор от VW. Това е ограничило производството на най-продаваните модели Golf и Passat в заводите във Волфсбург и Емден с около 20 хил. единици.

Анализаторите изчисляват, че спорът с доставчиците е отнел трицифрена сума в милиони евро от печалбата за тримесечието на бранда, като тя е била ударена и от стимулите, които производителят е предложил, за да компенсира влиянието на скандала с емисиите върху продажбите.

Продажбите от началото на годината досега на бранда VW са се върнали към растеж от 6,7% през септември. За миналия месец компанията отчита най-силния растеж от две години и половина на ниво група, подкрепена от силното търсене в Китай и Европа.

Групата VW повиши насоките си за печалба и приходи за тази година, след като отчете по-висока от очакваната печалба от 3,3 млрд. евро, коригирана спрямо специалните ефекти, което отразява силния ръст при луксозния бранд Porsche.

Групата заяви, че очаква приходите ѝ да са в съответствие с тези от миналата година – 213 млрд. евро, след като през юли прогнозира те да се понижат с 5% тази година.

Оперативният марж на групата може да се окаже в горния край на целевия диапазон от 5-6% на VW, преди да бъдат отчетени специалните ефекти, каза производителят.

Акциите на компанията се търгуваха с повишение от 0,1% до 126 евро за брой при отварянето на пазара.

„Въпреки големите предизвикателства и отрицателното влияние на проблема с дизеловите автомобили Volkswagen Group продължава да бъде на стабилна финансова основа“, каза главният финансов директор Франк Витер.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:34 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 3
misanthrope
преди 8 години
Чудя се, до колко бранда страда от конкуренцията на другите брандове на компанията. Според мен, в долния и среден клас хората купуват Сеат и Шкода, а при премиум - Ауди та за VW не остава място
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още