1. Обмен на данни
Автопроизводителите са задължени да съхраняват данните от бордовите компютри на самоуправляемите машини и да ги предоставят на регулаторните органи, за да може те да анализират причините за авария в случай, че такава настъпи.
2. Конфиденциалност
Собствениците на автомобили са длъжни са имат ясна представа за това какви данни се събират с помощта на техните транспортни средства. Те ще трябва да имат възможност да забраняват на автомобила да събира лична информация за хората в него - като биометрични данни или записи с поведението на водача.
3. Системи за сигурност
Автомобилите трябва да бъдат така проектирани, че да реагират незабавно при срив на програмното обезпечение, при загуба на сцепление, при инцидент с друго превозно средство и др. Тази реакция обаче трябва да бъде безопасна за хората в машината. Производителите са задължени да провеждат тестове за безопасност и да докажат, че техните коли могат да работят безопасно, дори когато имат технически проблем.
4. Цифрова безопасност
Транспортните средства трябва да бъдат защитени от хакерски атаки. Производителите са длъжни да записват всички програмни решения и резултати от тестовете, касаещи безопасността на програмното оборудване. Тази информация трябва да се споделя както с тези, които ползват автомобилите, така и с останалите производители.
5. Безопасна смяна на режимите
Автомобилните производители трябва да покажат, че техните машини могат да преминават безопасно от режим на автопилот към управление на човек. Шофьорите трябва да имат възможност бързо да намират цялата информация, когато автономната система не може да я осигури. Освен това производителите трябва да намерят начин за общуване на техните превозни средства с пешеходците и с останалите участници в движението. За хората с ограничени възможности трябва да бъдат разработени изцяло автономни средства за управление.
6. Безопасност при катастрофа
Безпилотните автомобили трябва да отговарят на установените стандарти за безопасност в САЩ. Ако автономното превозно средство претърпи инцидент, уврежданията по него и на хората не трябва да се различават от тези, причинени от друг автомобил от същия вид.
7. Квалификация на кадрите
Автопроизводители са длъжни да обучават своите търговски представители и други сътрудници за това как работи автопилотът, за да може те на свой ред да обучават дилърите и дистрибуторите. Компаниите и продавачите на свой ред са длъжни да разкрият на потребителите възможностите и ограниченията на автономните транспортни средства, както и евентуалните рискове от тяхното използване.
8. Сертификация
Автомобилните производители са длъжни да съобщават пред властите за всички новости в програмното обезпечение или въвеждането на нови системи за безпилотно управление.
9. Следаварийно използване
Производителите са длъжни да докажат, че техните автомобили са безопасни след авария. Например, колата не трябва да преминава на режим на автопилот, ако са увредени основни датчици или не са ремонтирани критичните системи за контрола на безопасността.
10. Закони и правила
Безпилотните транспортни средства трябва да следват различните федерални и регионални закони, както и правилниците за движение, на които се подчиняват обикновените шофьори. Например, автономните средства трябва да умеят да разпознават ограничения на скоростта в различните градове и щати. Те също така трябва да могат, в случай на нужда, да нарушават правилника, ако трябва да избегнат инцидент на пътя.
11. Етични правила
Самоуправляемите автомобили трябва да могат да решават етични спорове. Например, те трябва да решат бързо как да действат в случай на катастрофа - като защитят своите пътници или другите участници в инцидента. Програмните обезпечения в тази насока също трябва да бъдат предоставени на Националната агенция за безопасност на движението на САЩ.
12. Експлоатационни възможности
Производителите са длъжни ясно и подробно да опишат при какви условия ще работи режимът на автопилот. Например - ще може ли той да действа при дълги пътувания, при нощни преходи или при преминаване през трудни участници от пътя. Това трябва да бъде потвърдено с тестове.
13. Разпознаване и реакция
Производителят е длъжен да докаже, че автомобилът може адекватно да реагира при всевъзможни ситуации на пътя - внезапно засичане от друга кола, преминаване на пешеходец или животно, падащо дърво, внезапна смяна на сигнала на светофара и др.
14. Автоматично застраховане
Автомобилът трябва самостоятелно да преминава в безопасен режим, когато се появи технически проблем. Освен това той ще трябва да може да "отчита" състоянието на човека, ако той е пиян или е заспал.
15. Потвърждение на безопасността
Производителят трябва да разработи технологии за тестване на самоуправляемите автомобили. Проверката трябва да включва моделиране, тестове на специален полигон, както и в реални условия.
Още подобни новини четете в Automedia.bg!
Повече технологични новини вижте в материала на Bloomberg TV Bulgaria: