Суперколите не са това, което бяха. Или поне някои от тях. Само допреди няколко години двигателите с 8, 10, 12 или 16 цилиндъра бяха задължителни за всеки автомобил с претенции да бъде суперспортен. Днес обаче подобни коли почти отсъстват от пазара, като представителите в сегмента с най-голям обем продажби използват модерни агрегати със само 6 цилиндъра.
Представяме ви четири от тях:
Porsche 911
Германският спортен автомобил е ветеран по отношение на двигателите с 6 цилиндъра. При различните версии на най-новото му поколение моторите имат различен обем, като някои са атмосферни, а други използват турбо. Общото между тях е, че имат 6 цилиндъра, предлагат висока мощност и завидни динамични характеристики.
Версията Turbo S използва 3,8-литров мотор с двойно турбо и предлага внушителните 580 к.с. и 750 Нм. Най-бързият модел в гамата - 911 GT3 RS, обаче използва атмосферен двигател с обем 4,0 литра и също 6 цилиндъра. Показателите му са 500 к.с. и 460 Нм.
Nissan GT-R
Nissan GT-R е явление на пазара. Японската спортна кола никога не е използвала голям двигател с повече от 6 цилиндъра. При най-новото й поколение обаче именно моторът доказа, че не са необходими голям обем или много цилиндри, за да бъде един автомобил наистина бърз. Доказа и още нещо - високата пазарна цена също не е задължителна.
Стандартната версия на GT-R използва 3,8-литров V6 мотор с би-турбо, който развива 570 к.с. и позволява спринт от място до 100 км/час за нищожните 2,85 сек! Има и версия Nismo, при която същият двигател вече генерира 600 к.с. И демонстрира ускорение до 100 км/час за 2,7 сек. Времето за бърза обиколна на Нюрбургринг също е впечатляваща - 7 минути и 8,68 секунди.
Honda NSX
И този японски суперавтомобил винаги е странял от големите агрегати. Но не и от високите мощност и динамика. При новото му поколение моторът е също сравнително компактен за автомобил от този ранг - 3,5-литров туин-турбо V6, но развива 507 к.с. и 550 Нм. Той е част от хибридна система и е подпомаган от 3 електромотора. Така общата мощност достига 580 к.с., а въртящият момент - 644 Нм.
Ford GT
Оригиналният Ford GT40 използва V8 мотор с обем от цели 7,0 литра. Новото поколение обаче залага на коренно различна концепция. Тя се нарича EcoBoost - новата линия мотори на Ford, които се отличават с малък работен обем, високоефективно турбо и намален разход на гориво. Въпросният мотор е V6 с обем 3,5-литра и генерира рекордните за сериен такъв мотор 630 к.с.
Това са само 4 представителя от сегмента на суперколите. Но в случая не става въпрос за честен случай, а за тенденция, която скоро ще засегне всички подобни коли. Причина затова са новите екологични норми, които изискват от производителите да предлагат все по-икономични и безвредни коли.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg