Пред нови трудности в рамките на скандала Дизелгейт се изправя базираният във Волфсбург Volkswagen. Според Süddeutsche Zeitung, NDR и WDR хиляди акционери настояват за обезщетения в размер на повече от 8 млрд. евро заради щети, нанесени от компанията. Ищците са повече от 5500 малки акционери и над 1100 големи инвеститора.
В момента в съда в Брауншвайг са подадени многобройни нови искове на няколко кантори. Очаква се в началото на следващата седмица работещият в Тюбинген и специализиран в инвестиционно право адвокат Андреас Тилп да подаде съдебни искове на стойност повече от 2 млрд. евро, като по този начин трябва да се избегне давността за вземанията.
Според информацията акционерите в Брауншвайг обвиняват най-големия автомобилен концерн в Европа, че е информирал твърде късно инвеститорите за извършената манипулация. Сега те искат обезщетение заради обезценяването на курса. Тилп още преди половин година подаде искове за 3,25 млрд. евро, а VW отхвърля обвиненията.
Нови искове се очаква да бъдат подадени и от канторите Nieding и Barth. Те се изчисляват на общо 2,8 млрд. евро. Канторите са били наети от над 4500 малки акционери и над 400 големи инвеститора, сред които и пенсионни фондове от САЩ, застрахователни компании и инвестиционни дружества от арабските емирства.
Междувременно стана ясно, че американският адвокат Майкъл Хаусфийлд възнамерява да координира на глобално ниво всички искове на купувачите на дизелови автомобили на концерна. В средата на октомври юристът ще се срещне с колеги от Европа, Австралия и Нова Зеландия, на която ще представи плановете си. Хаусфийлд и негови колеги вече извоюваха редица обезщетения за клиенти в САЩ. Там става дума за 500 хил. клиенти на VW, докато на Стария континент около 8,5 млн. купувачи имат автомобил с манипулирания софтуер.
За разлика от него бившият германски вътрешен министър Герхарт Баум се стреми към сключването на извънсъдебно споразумение с компанията. Неговата кантора си сътрудничи с холандската фондация с идеална цел Car Claim, при която са се регистрирали вече 100 хил. клиенти на VW от Европа. „Трябва да стигнем до разумно споразумение с VW", заяви той. По думите му не трябва да се допуска концернът да се сгромоляса.
Световният скандал със софтуер на VW, намаляващ показанията за замърсяващите емисии на дизелови автомобили, избухна през септември миналата година и засегна силно автомобилния гигант с 12 марки - от Audi до Seat, минавайки през луксозния Porsche.
През октомври американската Федерална комисия по търговия (FTC) започна разследване по случая. Броени часове преди края на срока, който бе дал съдията в САЩ за извънсъдебно споразумение, Volkswagen (VW) се съгласи да поправи или да изкупи обратно приблизително 500 хил. дизелови автомобила в САЩ, оборудвани със софтуера за манипулиране на вредните емисии.
Заради скандала компанията отчете най-високата загуба в корпоративната си история.


Българинът е песимист по природа, не вярва нито в имотното си състояние, нито в благополучието си
Желязков коментира кървавата атака в Сидни
Предупреждение от MI6: Русия е експанзионистична и ревизионистка заплаха
Трифонов: Това, че Асен Василев е излязъл с тънкото си гласче да пее химна - не го прави лидер на протеста
Близо три десетилетия след смъртта си Франк Синатра отново оглавява музисалните класации
Чили избра най-десния президент след Пиночет, завивайки в орбитата на САЩ
Цената на петрола се покачва поради по-добро търсене от Китай
Най-слабите продажби на дребно в Китай след Covid усилват икономическите рискове
Франция иска отлагане на вота в ЕС по търговското споразумение с Южна Америка
Пета Ла Ниня за шест години ще наруши реколтите и веригите за доставки
Изтеглянето на милиони мотори показва големия проблем на съвременните ДВГ
Как Mercedes-Benz W124 постави еталон с „несъвършените“ си огледала
Полицията в Дубай се сдоби с най-откаченото Ferrari Purosangue
Нов радар за 230 000 евро всява ужас сред шофьорите
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Графика от 19-ти век с предупреждение: 2026 г. ни чака финансова криза
Използването на социалните мрежи намалява концентрацията при децата
Шефът на MI6 предупреждава Путин: Няма да изоставим Украйна
Тръмп похвали мъжа, обезоръжил единия нападател в Сидни
Франция пусна най-дългия градски лифт в Европа
преди 9 години така става, когато пратиш на един изнудвач. Сдобиваш се с нова глутница рекетьори. Айде фауит и новата фирма "фолксваген-Берлин" - чиста от секви задължениа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Мдаа , събраха се хиените около падналия бивол. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Стига бе!Съсипахте го този концерн! отговор Сигнализирай за неуместен коментар