Френският автомобилен концерн PSA с марките Peugeot и Citroën ще навлезе самостоятелно в бизнеса с приложения за споделяне на пътувания, вместо подобно на конкурентите си да се съюзява в партньорства с някой стартъп. При партньорството има опасност от загуба на директната линия до клиента, заяви директорът на PSA Карлос Таварес пред Financial Times.
Една собствена услуга би могла да стартира в рамките на три години и да работи под различно от Peugeot или Citroën име. „Не трябва да е чиста автомобилна марка", заяви Таварес.
Идеята е да се създаде „жив мобилен партньор“, поясни мениджърът. Концернът възнамерява да въведе услугата си първоначално в САЩ.
През последните месеци автомобилните компании все по-засилено ориентират своята дейност към услуги, свързани с мобилност, вместо към традиционните продажби на автомобили. Става дума отчасти за това, че най-вече по-младото поколение ползва кола само при нужда, когато е необходимо, вместо да иска да притежава автомобил на всяка цена.
Освен това се очаква, че с напредването на технологиите за автономни коли все по-голяма част от продажбите ще се пада на роботизирани таксита.
Още през миналите месеци редица концерни от бранша се отвориха към свързаните с мобилността стартъпи. Така например General Motors вложи в началото на годината 500 млн. долара в Lyft и заедно ще разработват и тестват роботизирани таксита.
През лятото VW влезе с 300 млн. долара в оператора на подобно приложение Gett.
Toyota участва с по-скромен дял в най-известното такова приложение Uber. Той от своя страна разработва собствени автономни коли и тества технологията с автомобили на базата на Volvo в Питсбърг.
Daimler пък придоби преди 2 години приложението MyTaxi и наскоро го разшири с придобиването на британския конкурент Hailo.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Защо полетът на бомбардировача B-2 Spirit струва толкова скъпо?
Как американската товарна жп индустрия стана по-мръсна от въглищните електроцентрали
Тимъти Шаламе и Кайли Дженър си взимали почивка, но още са заедно
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба