Руският гигант в търсенето Yandex представи плановете си за построяването на автономно движещи се маршрутки в сътрудничество с германския автомобилен концерн Daimler, руския производител на камиони КАМАЗ и подкрепяния от правителството Централен научно-изследователски автомобилен институт НАМИ, предава Ройтерс.
Това е първият опит на Yandex да навлезе в света на самостоятелно движещите се превозни средства, следвайки примера на американския си конкурент Google и китайския Baidu. Вместо да изгражда софтуера и услугите, Yandex планира да си партнира с НАМИ в областта на изкуствения интелект, разпознаването на гласовете и камерите, които ще се използват от превозното средство.
Като част от споразумението търсачката ще разположи свои устройства в самите маршрутки, които ще се ползват от пътниците за търсене в уеб, гледане на видеа и чат.
Според представената информация маршрутките ще са за 12 пътници и ще могат да изминават поне 200 км преди да трябва да се зареждат. Последната информация е намек, че става дума за електрически превозни средства, макар че това не е изрично упоменато.
НАМИ ще стартира тестването на превозните средства през 2017 г., но тестовете няма да са на обществени пътища. Това поставя Русия зад някои щати в САЩ и някои страни в Азия и Европа, които вече позволяват на потребителите да тестват своите коли на обществени пътища.
Руското правителство е свързано с проекта чрез дела си в КАМАЗ и чрез НАМИ. Това може да улесни дружествата да пуснат превозното средство на пазара, особено спрямо конкуренти, на които може да не бъде разрешено да тестват продуктите си в големите градове, спекулират технологични експерти.
Това не е първият в света проект за самостоятелно движещ се автобус. Швейцарските компании EPFL и Mobility Lab Sion-Valais ще пуснат автобуси по улиците в страната до края на годината.
Yandex вeчe имa cдeлĸи c чyждecтpaнни aвтoмoбилни пpoизвoдитeли, ĸaтo Тоуоtа и Ноndа, и paзpaбoтвa cиcтeми зa нaвигaция, ĸoитo дa бъдaт внeдpeни в ĸoлитe, пpoдaвaни нa пaзapa в cтpaнaтa.