Най-голямата германска компания за предоставяне на коли под наем Sixt е доста известна в страната. Със своите провокативни реклами ръководената от изпълнителния директор Ерих Сикст компания редовно предизвиква обществени брожения. Така стана и в началото на лятото, когато концернът пусна реклама, на която се вижда заместник-председателя на евроскептичната партия "Алтернатива за Германия" (AfD) Александер Гауланд, пише германският Handelsblatt.
"За всички, които си имат за съсед един Гауланд. Сега наемете изгодно кола за преместване на адрес sixt.de“. Заигравката е с един цитат на Гауланд за националния футболист Жером Боатенг (който е чернокож, бел. ред.). "Хората го считат за готин като футболист, но никой не го иска за съсед", каза политикът. А рекламата на Sixt ѝ донесе сериозна публичност.
Подобни необичайни реклами компанията пуска и зад граница. В Испания например имаше клип с участието на канцлера Ангела Меркел, а във Франция - с президента Франсоа Оланд. "Винаги са много успешни", казва Сикст по време на телеконферентна връзка с анализатори и журналисти в четвъртък.
И така - все повече хора и в чужбина наемат коли и камиони от базираната в близост до Мюнхен компания. През първото шестмесечие делът на генерираните зад граници приходи скача на 43%, докато преди година е бил 39 на сто.
"Sixt расте в чужбина значително по-силно от общия бранш, а с това печелим и пазарен дял", заяви изпълнителният директор.
Мажоритарният акционер Ерих Сикст залага все повече на бизнеса в САЩ. Америка вече е вторият най-важен пазар за концерна. През юни за първи път Sixt отчита там оперативна печалба.
Но с рекламата там компанията е доста по-предпазлива. "С голямо удоволствие бих ползвал Доналд Тръмп за рекламен мотив", пояснява Сикст. Но след като е обсъдил възможностите с цяла армия адвокати, Бордът на директорите е решил да се въздържи от подобна стъпка заради опасения, че кампанията на републиканския кандидат-президент може да заведе съдебни дела, които да стопят печалбата.
Като цяло Sixt се представя добре през последните месеци. Печалбата преди данъци, лихви и такси скача през второто тримесечие с почти 9% до 51 млн. евро, обяви базираната в Пулах до Мюнхен компания. Приходите скачат до 538,2 млн. евро, което представлява ръст от 12 на сто на годишна база, без в тях да влизат приходите от продажбата на използвани лизингови автомобили. Концернът отчита ръст на заявките както на бизнес клиенти, както и на физически лица.
В по-малкото лизингово подразделение приходите от оперативна дейност спадат, но пък повече пари генерират продажбите на употребявани коли.
Ерих Сикст е умерен оптимист за останалата част на годината. За цялата година Sixt възнамерява да отчете лек ръст на оперативните приходи. По отношение на печалбата преди данъци компанията се стреми към запазване на миналогодишното ниво до лек ръст. Но същевременно Сикст предупреди, че "имаме много несигурна политическа ситуация. Не знаем къде ще бъде следващият терористичен атентат". Клиентите може за една нощ да решат, че не искат да наемат повече коли.
Като цяло Sixt има флотилия от 105 300 коли, с около 14 хил. повече отпреди година. Ръстът отразява глобалното разширяване на бизнес присъствието на компанията. Така коли на компанията вече може да се наемат от 2214 станции, с 61 повече от края на 2015 г. Почти половината от тях включената в състава на индекса SDax компания управлява сама, а останалите - чрез франчайз. В България има на няколко места - на 8 локации в София, на 4 в Бургас, на 3 във Варна, на по 2 места в Златни пясъци и Слънчев бряг и на по една локация в Пловдив и КК "Дюни".