Интересна тенденция се наблюдава през последните години – възраждат се марки, които са били много популярни, но вече са забравени от хората. Някои от тях успяват да постигнат успехи, при други обаче не се получава. Ето няколко примера за това на кой му се усмихна съдбата и кой се провали в опита си да пренапише историята.
Maybach
Фирмата, основана от Вилхелм Майбах в началото на миналия век, от 1921 до 1941 г. произвежда луксозни и технически съвършени автомобили. Във флагман на марката се превръща Maybach Zeppelin с V12 мотор.
През 2012 г. компанията Mercedes-Benz представи луксозна лимузина на платформата на S-Class, която обаче така и не успя да запише очакваните резултати. От нея са продадени едва 3000 бройки. Това налага промени и последната версия на автомобила е направена далеч по-просто, като почти повтаря „донора” си - новото поколение на S-Class.
Bugatti
Автомобилите на Bugatti се произвеждат през периода 1909 - 1952 г. Мощните машини се отличават по нестандартния си дизайн, като пример за това е купето Type 57 с 3,3-литров мотор с 200 к.с. През 1987 г. предприемачът Романо Артиоли възражда марката, като използва имиджа и елементи от стила на оригиналния автомобил.
В крайна сметка години след това марката става собственост на Volkswagen, като произвежда 450 безусловно скъпи суперколи Veyron. Твърди се, че те носят огромна загуба на концерна. Наскоро излезе и наследникът на този модел - Chiron.
И отново Bugatti
Освен спортни автомобили фирмата произвежда и разкошни машини с огромни размери. Най-известната от тях е Type 41 Royale с 12,5-литров двигател. През 1952 г. се появява и Type 101, който на своя ред вдъхновява инженерите на марката за създаване на концепта Bugatti EB 118.
Той излиза през 1999 г., като разполага с мотор с 555 к.с. По това време обаче марката е в криза и от този автомобил са произведени едва 8 бройки.
Borgward
През май 2008 г. внукът на Карл Богвард, собственик на известния някога автомобилен холдинг, решава да възроди марката. Автомобилите Borgward се произвеждат в Германия до 1963 г. и до 1970 г. в Мексико. Най-знаменитият модел е Isabela с 1,5-литров мотор със 75 к.с., като от него са продадени над 200 бройки.
При възраждането на марката обаче се тръгва по различен път. Инвестициите са от Китай, което води до създаването на безлични кросовъри като Borgward BX. Което вероятно и ще доведе до провал на идеята.
Volkswagen Beetle
Както е известно, немският „бръмбар” държи рекорд, който едва ли ще бъде подобрен. От 1938 до 2003 г. от него са произведени над 21,5 млн. автомобила, като в основата си те са идентични.
През 1998 г. компанията пусна в серийно производство модела Volkswagen New Beetle, като в момента на пазара е неговото второ поколение. Той продължава да се продава сравнително добре, макар че едва ли ще може да достигне успехите на своя предшественик.
MINI
Още едно успешно възраждане на марка, която продължава традициите на своя оригинал. От 1959 до 2000 г. британският мъник е продаден в тираж от над 5 млн. бройки, като те са доста по-скромни и по-тесни от сегашните модели.
През 2001 г. собственик на марката вече е компанията BMW, като сега на пазара е третото поколение нейни автомобили. И те стават все по-успешни, като се предлагат във все по-голям брой модификации.
Lancia Stratos
От 1973 до 1978 г. са произведени 492 купета Lancia Stratos със средно разположение на мотора. Машините са създадени за рали, но се появяват и версии за стандартни пътища. Базовият вариант на модела разчита на двигател със 190 к.с., но има и спортни модификации с до 320 к.с.
В началото на новия век са направени два опита за възраждане на модела, като по-близко до успеха е фирмата Pinifarina. Тя подготвя прототип с двигател с 540 к.с. от Ferrari 430. Твърди се, че ателието е получило над 50 поръчки за подобен автомобил, но в крайна сметка от Ferrari се обявяват срещу проекта.
Spyker
Холандците от Spyker произвеждат автомобили през периода 1900-1926 г. Фирмата става известна с модела Spyker 60/80, оборудван със задвижване на четирите колела, както и с модела 14/18, който през 1907 г. печели второ място на маратона Париж-Пекин.
През 1999 г. марката се възражда, но тя вече е тотално забравена. Произведени са малки количества спортни коли с 400-500 к.с, а през 2006 г. е представен и луксозният кросовър Spyker D12 Peking-to-Paris с W12 мотор от Volkswagen. Нещата обаче не се развиват успешно и едва ли тази машина ще се появи в серийно производство.
Alpine
Знаменитото Alpine A110 придобива огромна популярност благодарение на успехите си в рали-спорта, но се произвеждат и негови граждански версии, включително в България. През периода 1961-1977 г. марката предлага и компактни автомобили, които също постигат нелоши резултати. След това обаче брандът отива в забвение.
През 20015 г. компанията Renault, която е собственик на Alpine, реши да възроди марката и създаде спортно купе Alpine Vision. Предвижда се догодина то да се появи в серийно производство, като според експертите този проект най-вероятно ще донесе успех на французите.
Руссо-Балт
Гордостта на руското автомобилостроене загива заедно с Руската империя. От 1909 до 1918 г. компанията произвежда около 1500 луксозни машини, които постигат успехи и в рали-състезания, при това не в какви да е, а в рали „Монте Карло”, например.
През 2000 г. руската компания A. Level решава да възроди марката и създава концепта Russo-Baltique с V12 двигател на Mercedes-Benz. Обявената цена е 1,8 млн. щатски долара, като се предвижда производството на 10-15 бройки годишна. Никой обаче не вярва на руснаците и проектът се проваля.
Всички снимки - в Automedia.bg
Възраждането на старите автомобилни марки – успехи и провали
Не всички опити за връщане към миналото носят дивиденти на производителите
10:22 | 30.07.16 г.Колаж: Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Nissan и Honda планират да се слеят през 2026 г.
-
Инвестиционни идеи 2025: Недвижими имоти, но чрез финансовите пазари
-
Петролът поскъпва на фона на охлаждането на инфлацията в САЩ*
-
Паричната статистика и цени в стокообмена ще са на фокус през седмицата
-
Анализатори орязват прогнозите си за икономиката на еврозоната догодина
-
Планът на ОИСР за забрана на финансирането на петролни и газови проекти върви към провал
-
Леонардо ди Каприо инвестира милиони в диамантения бум в Испания
-
Унгарската MOL иска да купи рафинерията на „Лукойл“ в Бургас
-
Имотният пазар в Европа набира инерция с навлизането си в 2025 г.
-
Барселона откри иновативен начин да зарежда електромобилите чрез метрото
-
Колко ниско ще паднат лихвените проценти на ЕЦБ през 2025 г.?
-
Politico: Киев обвинява Словакия, че се облагодетелства от транзита на руски газ
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Рискът от спиране на електричеството нараства за мрежите в Северна Америка
-
Компании, инвестирали милиарди в придобивания, сега продават за жълти стотинки
-
Унгария договори дерогация и ще получава руски газ през българската "тръба на дружбата"
-
"Технологичен дуел": дронове с картечници атакуваха руски позиции в Харковска област
-
НЕК "подслади" поръчката за ремонт на две турбини на ПАВЕЦ "Чаира"
-
Британски фирми съкращават работни места с най-бързия темп от Световната финансова криза
-
Volkswagen се приближава към сделка, която ще предотврати закриването на заводи
-
Русия започва да разчита все повече на севернокорейската военна индустрия
-
Британци подаряват жилищата си в опит да избегнат по-високите данъци
-
Русия изпрати 4 ракети "Кинжал" по енергийни обекти в Украйна, всички премнаха през ПВО
-
Revolut е изправена пред ново дело, след като измамници откраднаха 700 хил. евро
-
Германски пенсионери намират евтино убежище в недружелюбната към мигранти Унгария на Орбан
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Дрон атакува областта, откъдето беше изстреляна ракетата "Орешник"
-
Русия неволно даде насоки какви са загубите ѝ в Украйна
-
Жилищният пазар в България вече проявява склонност да надценява имотите
-
В Украйна чакат удар с "Орешник", трета нощ липсват руски ракети и дронове
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Петролът поскъпва на фона на охлаждането на инфлацията в САЩ*
-
Колко ниско ще паднат лихвените проценти на ЕЦБ през 2025 г.?
1 -
Вуйчич от ЕЦБ: Намаляването на лихвените проценти ще продължи и догодина
-
Акция на седмицата: „Еврохолд България“ АД
-
Без бюджет за 2025 г. и без удължителен закон: какво следва?
-
BNP Paribas придобива част от бизнеса на Axa за 5,1 млрд. евро