Интересна тенденция се наблюдава през последните години – възраждат се марки, които са били много популярни, но вече са забравени от хората. Някои от тях успяват да постигнат успехи, при други обаче не се получава. Ето няколко примера за това на кой му се усмихна съдбата и кой се провали в опита си да пренапише историята.
Maybach
Фирмата, основана от Вилхелм Майбах в началото на миналия век, от 1921 до 1941 г. произвежда луксозни и технически съвършени автомобили. Във флагман на марката се превръща Maybach Zeppelin с V12 мотор.
През 2012 г. компанията Mercedes-Benz представи луксозна лимузина на платформата на S-Class, която обаче така и не успя да запише очакваните резултати. От нея са продадени едва 3000 бройки. Това налага промени и последната версия на автомобила е направена далеч по-просто, като почти повтаря „донора” си - новото поколение на S-Class.
Bugatti
Автомобилите на Bugatti се произвеждат през периода 1909 - 1952 г. Мощните машини се отличават по нестандартния си дизайн, като пример за това е купето Type 57 с 3,3-литров мотор с 200 к.с. През 1987 г. предприемачът Романо Артиоли възражда марката, като използва имиджа и елементи от стила на оригиналния автомобил.
В крайна сметка години след това марката става собственост на Volkswagen, като произвежда 450 безусловно скъпи суперколи Veyron. Твърди се, че те носят огромна загуба на концерна. Наскоро излезе и наследникът на този модел - Chiron.
И отново Bugatti
Освен спортни автомобили фирмата произвежда и разкошни машини с огромни размери. Най-известната от тях е Type 41 Royale с 12,5-литров двигател. През 1952 г. се появява и Type 101, който на своя ред вдъхновява инженерите на марката за създаване на концепта Bugatti EB 118.
Той излиза през 1999 г., като разполага с мотор с 555 к.с. По това време обаче марката е в криза и от този автомобил са произведени едва 8 бройки.
Borgward
През май 2008 г. внукът на Карл Богвард, собственик на известния някога автомобилен холдинг, решава да възроди марката. Автомобилите Borgward се произвеждат в Германия до 1963 г. и до 1970 г. в Мексико. Най-знаменитият модел е Isabela с 1,5-литров мотор със 75 к.с., като от него са продадени над 200 бройки.
При възраждането на марката обаче се тръгва по различен път. Инвестициите са от Китай, което води до създаването на безлични кросовъри като Borgward BX. Което вероятно и ще доведе до провал на идеята.
Volkswagen Beetle
Както е известно, немският „бръмбар” държи рекорд, който едва ли ще бъде подобрен. От 1938 до 2003 г. от него са произведени над 21,5 млн. автомобила, като в основата си те са идентични.
През 1998 г. компанията пусна в серийно производство модела Volkswagen New Beetle, като в момента на пазара е неговото второ поколение. Той продължава да се продава сравнително добре, макар че едва ли ще може да достигне успехите на своя предшественик.
MINI
Още едно успешно възраждане на марка, която продължава традициите на своя оригинал. От 1959 до 2000 г. британският мъник е продаден в тираж от над 5 млн. бройки, като те са доста по-скромни и по-тесни от сегашните модели.
През 2001 г. собственик на марката вече е компанията BMW, като сега на пазара е третото поколение нейни автомобили. И те стават все по-успешни, като се предлагат във все по-голям брой модификации.
Lancia Stratos
От 1973 до 1978 г. са произведени 492 купета Lancia Stratos със средно разположение на мотора. Машините са създадени за рали, но се появяват и версии за стандартни пътища. Базовият вариант на модела разчита на двигател със 190 к.с., но има и спортни модификации с до 320 к.с.
В началото на новия век са направени два опита за възраждане на модела, като по-близко до успеха е фирмата Pinifarina. Тя подготвя прототип с двигател с 540 к.с. от Ferrari 430. Твърди се, че ателието е получило над 50 поръчки за подобен автомобил, но в крайна сметка от Ferrari се обявяват срещу проекта.
Spyker
Холандците от Spyker произвеждат автомобили през периода 1900-1926 г. Фирмата става известна с модела Spyker 60/80, оборудван със задвижване на четирите колела, както и с модела 14/18, който през 1907 г. печели второ място на маратона Париж-Пекин.
През 1999 г. марката се възражда, но тя вече е тотално забравена. Произведени са малки количества спортни коли с 400-500 к.с, а през 2006 г. е представен и луксозният кросовър Spyker D12 Peking-to-Paris с W12 мотор от Volkswagen. Нещата обаче не се развиват успешно и едва ли тази машина ще се появи в серийно производство.
Alpine
Знаменитото Alpine A110 придобива огромна популярност благодарение на успехите си в рали-спорта, но се произвеждат и негови граждански версии, включително в България. През периода 1961-1977 г. марката предлага и компактни автомобили, които също постигат нелоши резултати. След това обаче брандът отива в забвение.
През 20015 г. компанията Renault, която е собственик на Alpine, реши да възроди марката и създаде спортно купе Alpine Vision. Предвижда се догодина то да се появи в серийно производство, като според експертите този проект най-вероятно ще донесе успех на французите.
Руссо-Балт
Гордостта на руското автомобилостроене загива заедно с Руската империя. От 1909 до 1918 г. компанията произвежда около 1500 луксозни машини, които постигат успехи и в рали-състезания, при това не в какви да е, а в рали „Монте Карло”, например.
През 2000 г. руската компания A. Level решава да възроди марката и създава концепта Russo-Baltique с V12 двигател на Mercedes-Benz. Обявената цена е 1,8 млн. щатски долара, като се предвижда производството на 10-15 бройки годишна. Никой обаче не вярва на руснаците и проектът се проваля.
Всички снимки - в Automedia.bg
Възраждането на старите автомобилни марки – успехи и провали
Не всички опити за връщане към миналото носят дивиденти на производителите
10:22 | 30.07.16 г.
Колаж: Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
S&P 500 отчете четвърти пореден спад, Nasdaq се срина с 1,8%
-
Продажбите на гейминг конзоли в САЩ отчитат най-слабия си ноември от 2005 г.
-
Пенсионна система под натиск: Германия създава пенсионни сметки за деца
-
ФНИБ е погасило предсрочно 8,5 млн. лева от главницата по заем от Пощенска банка
-
Въглищата ще се борят с растящата конкуренция на ВЕИ, газ и ядрените централи
-
Биткойнът се готви да посрещне четвъртото в историята си годишно поевтиняване
-
Изненадващо управляващите вкараха Бюджет 2026 в парламента, ПП-ДБ обяви протест
-
САЩ за първи път намекват за военен отговор, ако Русия отново атакува Украйна
-
Частен имот за 100 млн. евро се появи на площадката за нови блокове в АЕЦ "Козлодуй"
-
Как Германия събори един от основните стълбове на климатичната политика на ЕС
-
Disney и Джеймс Камерън са съдени за нарушаване на авторските права върху „Аватар“
-
Великобритания предава парите от продажбата на "Челси" на Украйна
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
България е получила близо 70 млрд. лв. безвъзмездно финансиране за 35 години
-
Няма светлина в тунела: Спадът на цените на жилищата в Китай продължава и през ноември
-
Празни танкери идват на помощ в битката с корабната криза в петролния сектор
-
Масирана атака с дронове в Русия, BlackRock ще участва във възстановяването на Украйна
-
ЕС обмисля да отложи с пет години забраната за двигатели с вътрешно горене при новите коли
-
Гърция изплаща предсрочно близо 5,3 млрд. евро от спасителните заеми
-
САЩ и Европа ще защитят Украйна, СБУ подгони Черноморския флот и в новото му убежище
-
Германия вече не иска партньорство, а защита от по-евтините и все по-добри китайски конкуренти
-
КФН е наредила на "ДаллБогг Живот и здраве" да вдигне цените на "Гражданска отговорност"
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
Прогноза: Цените на жилищата в България догодина ще растат с темпа на инфлацията
-
Американски и руски изтребители влязоха в сблъсък за парите за отбрана на Близкия изток
-
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ
-
България е получила близо 70 млрд. лв. безвъзмездно финансиране за 35 години
-
Няма светлина в тунела: Спадът на цените на жилищата в Китай продължава и през ноември
-
Празни танкери идват на помощ в битката с корабната криза в петролния сектор
-
Масирана атака с дронове в Русия, BlackRock ще участва във възстановяването на Украйна
-
Как сградата на Халите в София е пример за търговски обект и витрина на устойчиви практики
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Биткойнът се готви да посрещне четвъртото в историята си годишно поевтиняване
1 -
Уолър от Фед иска по-ниски лихви, но без да се бърза
-
SOFIX отново се върна към растеж в сряда, а БФБ затвори с близо 4 млн. лева оборот
-
Wall Street започва сесията със спадове на фона на последния доклад за пазара на труда*
-
МФ предложи за обсъждане мултифондовете при пенсионното осигуряване
-
Депутатите приеха на второ четене удължения закон за държавния бюджет
1


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Ето как Тейлър Суифт отпразнува своя 36-и рожден ден
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан
Задържаха над 180 000 къса нелегални цигари край "Дунав мост 2"
Синът на Нели и Ашанти вече е проходил