Над 4,13 млн. превозни средства са регистрирани в България към месец юли 2016 г., става ясно от статистиката на МВР за автомобилния парк в страната. Данните, които за дълъг период от време не бяха общодостъпни, предоставят информация за възрастта на автомобилите в страната, за вида гориво, което използват, както и за най-предпочитаните марки.
Най-многобройни са превозните средства на възраст над 20 г. - почти 1,8 млн. Най-малко пък са машините на възраст до 5 години - малко над 155 хил.
Превозните средства на възраст между 15 и 20 г. са 1,15 млн., тези между 11-15 г. - почти 677 500, а колите, които са регистрирани за първи път преди между 6 и 10 г - почти 353 хил.
Най-предпочитаното в България гориво е бензинът, става ясно от данните. Автомобилите с такъв двигател са над 1,85 млн. Дизеловите коли са почти 1,64 млн., а регистрираните в КАТ бензинови автомобили с газова уредба - 63 617.
Електрическите леки коли са едва 217, бензин-електрическите хибриди - 1 862, а дизел-електрическите хибриди - 58.
Въпреки че кара предимно стари коли, българинът предпочита луксозните марки, разкрива статистиката. Регистрираните у нас автомобили Mercedes-Benz са 296 719, а Audi и BMW съответно - 178 038 и 158 625.
Най-многобройни в България са колите с марка VW - 518 033, следвани от Opel с 458 023. Сред другите популярни у нас марки попадат Ford (279 362), Renault (265 473), Peugeot (195 270), Fiat (156 740), ВАЗ (136 247), Citroеn (108 664), Toyota (93 590).
Подреждането по марки при автомобилите на възраст от 0 до 5 г. е оглавено от Dacia с 12 466 регистрирани коли. Следват Toyota (10 504) и VW (10 127), а с малка разлика след това в класацията се подреждат Renault (8 868), Skoda (8 174), Ford (8 155), Peugeot (8 051) и Opel (5 097). Марката Great Wall, която има завод за сглобяване у нас, е регистрирала 3 324 коли на възраст до 5 г.
В категорията 0-5 години на луксозния сегмент лидер е Mercedes-Benz със 7 806 регистрации. Второто място е за BMW (5 246), а третото за Audi (4 028).
Още новини с автомобилна тематика - в Automeda.bg
Най-многобройни в България са колите над 20 г.
Българинът предпочита бензинови автомобили, германските брандове са най-популярни
12:09 | 22.07.16 г. 4![<p>
<em>Автокъща в района на Горубляне, София. Снимка: Ройтерс </em></p>](/media/files/resized/article/640x360/678/e96de0810e630c35ec6a747830b2c678-0000221314-article3.jpg)
Автокъща в района на Горубляне, София. Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
![](/media/img/icons/article-time-icon.png)
-
Кадър на деня за 17 юли
-
Dow Jones отчете нов рекорд, а Nasdaq - най-лошия си ден от 2022 г. насам
-
Само медицинско състояние би отказало Джо Байдън от надпреварата за Белия дом
-
Mercedes и Starbucks ще си партнират в изграждането на зарядни станции в САЩ
-
Олаф Шолц ще търси сделка за доставка на литий по време на визита в Сърбия
-
Путин: Добив на криптовалути може да предизвика срив в енергийната мрежа на Русия
-
Защо растат цените на жилищата у нас?
-
Русия развива дроновете камикадзе, опитвайки се да ограничи украинското предимство
-
Германската "Леони" затваря завода си за производство на кабели за автомобили в Плевен
-
Задушаването на китайския бум при зелената енергия би било катастрофа за света
-
Илон Мъск мести централите на SpaceX и социалната мрежа X
-
КФН определи минималната доходност на пенсионните фондове за последните две години
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Dow Jones отчете нов рекорд, а Nasdaq - най-лошия си ден от 2022 г. насам
-
Путин: Добив на криптовалути може да предизвика срив в енергийната мрежа на Русия
-
Чуждите инвестиции у нас намаляват с близо 64% към края на май
-
Спад на задлъжнялостта дава на големите компании в Европа повече възможности за дивиденти и сделки
-
Германия планира да намали наполовина военната помощ за Украйна
1 -
Европейските акции затвориха с понижение за трети пореден ден
преди 7 години ако няма смог над магистралите, то няма да има и доставки на храни, стоки... и т.н., защото, ако не си видял, то стоките се доставят с камиони. А ако стане 15 лв литъра, то си сметни, колко ще ти струва един хляб, един кг домати, един велосипед дори и др.! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Е то и аз искам не само да забранят регистрация на коли над 5г, но и да направят бензина по 15 лева, че да не ми се пречкат разни по пътищата, ама няма - бюджет трябвало да пълнят от акцизи. А ако случайно пък това стане - даже бих си карал колелото, вместо да се качвам на кола за щяло и нещяло, защото няма да го има тоя смог по магистралите. Но пък - държавата няма да пълни от акциз, съответно няма да има какво да гушат и крадНаТ. Всичко е свързано :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Крайно време е да се забранят за първа пегистрация автомобилите над 5 години, това е моя извод, както, че и масово българина лъже - само 63 хил. автомобила на газ, моля ви. А за типа гориво ми се губят 1 млн. автомобила, предполагам е техническа грешка. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Просто данни хвърлени ей така - а какви са изводите? Например - българинът кара предимно стари луксозни марки, ок . Какво значи това - българинът обича лукса или българинът обича антиките? А истината е една - карат се стари коли, но луксозни, защото са по-качествено направени и издържат повече от нелуксозните си наборчета. За нови коли от завода не може да се помисли, едно че са доста скъпи за средния човек, друго, че влекат нови разходи със себе си като застраховки и трето - не е ясно коя какво прасе е - рискът да се попадне на трошлива кола дори от реномираните марки е доста голям. Просто съвременните автомобили се правят с идеята да издържат само и единствено до гаранционния си срок и след това отидат на бунището. Това със старите коли е един от триковете на българина да остане над повърхността. Но моите наблюдения са , че и доста хора в Европа го практикуват. Примерно немецът кара дори и по-стара от 15 години кола, стига да е технически изправна и да не му носи допълнителен разход отговор Сигнализирай за неуместен коментар