Продажбите на компактния кросовър Kia Niro стартираха на пазара в Южна Корея през март и само за 4 месеца бяха реализирани 8336 продажби, похвалиха се от пресотдела на производителя.
Така Niro се превърна в най-добре продавания хибриден модел в страната, като резултатът му превъзхожда със 150% този на най-близките му конкуренти. Средно на месец в Южна Корея са се продавали по 2787 екземпляра от модела, който ще се появи на пазарите в Европа през есента, а в САЩ – в края на годината.
Световната премиера на Kia Niro се състоя на автосалона в Чикаго през февруари. Компактният SUV се предлага единствено с хибриден агрегат, като в основата му е 1,6-литров бензинов мотор с мощност 105 к.с. Той работи в комбинация с 32-киловатов електрически двигател, комплект литиево-йонни батерии и 6-степенна роботизирана скоростна кутия с 2 съединителя. Общата мощност на хибрида е 141 к.с., а смесеният разход на гориво – 4,7 л/100 км.
Кросовърът е изграден на изцяло нова платформа, която е създадена специално за гамата екологични модели на Kia. На нея ще бъдат изградени и следващите хибриди на производителя. До 2 години трябва да се появи и напълно електрическа версия на Niro.
В списъка с оборудване на модела са включени система за мониторинг на т. нар. слепи зони, система за поддържане на лентата на движение и асистент за автономно спиране. Има още асистент, помагащ при излизане на заден ход, адаптивен круиз-контрол, система за съхранение на енергията и система, прогнозираща разхода на горивото.
Още снимки - в Automedia.bg