Появата на BMW M2 Coupe е едно от най-забележителните събития през последната година. Това е първият автомобил с подобно име, тъй като предшественикът му се казваше 1-Series M Coupe. И се явява пряк наследник на на оригиналното М3 от семейството E30, както и на пистовото BMW 2002 Turbo. Като добавим задното предаване и 6-цилиндровия мотор с 370 к.с., нещата вече сериозно загрубяват. Всичко това няма как да не повиши интересът ни към автомобила, който имахме възможност да тестваме, при това в доста екстремни условия - на пистата "Хунгароринг".
Изненадите започват още при пристигането на трасето - отпред са наредени най-различни модели от М-дивизията на баварците. Челното място, разбира се, е за М2, което всъщност е и гвоздеят на събитието. Мястото е чудесно избрано, тъй като BMW M2 се чувства най-добре на пистата. Aвтомобилът изглежда дори по-впечатляващо, отколкото на снимките. По-точното определение е брутално, като разликата със стандартното 2-Series е огромна. Големите въздухозаборници и калници, под които са поставени 19-цоловите джанти от лека сплав, само подсказват какво трябва да очакваме. Задната част също е стряскаща - две двойни тръби със сериозен диаметър.
Освен че е типичен спортист, M2 Coupe си е типичният представител на марката, която диктува модата в премиум сегмента. В интериора преобладава скъпата кожа Dakota със сини декоративни шевове. Впечатление правят и карбоновите елементи, както и добре познатият от другите М-модели на марката спортен волан.
Всички подробности за автомобила са ни разказани от организаторите на бърз брифинг. Там разбираме, че M-подразделението на баварците отчита сериозен ръст на продажбите през последната една година, като от неговите модели са продадени над 60 хил. бройки. И че този резултат със сигурност ще бъде подобрен през следващите месеци, като от M2 Coupe се очаква да играе една от главните роли за това.
Домакините на събитието ни представят и човекът, който ще ни разкрие пълните способности на спортното купе. Това е португалският пилот Антонио Феликс да Коща, който е част от младежката програма на Red Bull и бе близо до това да седне в болида на тима във Формула 1. В момента португалецът кара за BMW в първенството на Германия за туристически автомобили, както и във Formula-E.
„За мен този автомобил е един от „най-драйвърските”, в които съм сядал. И е чудесен именно за такива писти като „Хунгароринг” – технични и с много завои”, обяснява португалецът.
В крайна сметка чакането свършва и най-после сме в автомобилите. Новото BMW M2 разчита на двигателя N55B30O0, в чиято основа всъщност е агрегатът N55, поставян досега на версията M235i. Моторът е почти изцяло преработен, като част от елементите – свещите и буталата, са заимствани от двигателя на BMW M3/M4. Нови са турбокопресорът с променливо налягагане и интеркулерът, а също така и картерът, коляновият вал, допълнителната маслена помпа и двата радиатора за охлаждане на маслото, както и трети – за течността на трансмисията.
В крайна сметка резултатът е 370 к.с. и 465 Нм, достатъчни за достигане на скорост от 100 км/ч при стартиране от място за 4,5 секунди. Максималната скорост е ограничена на 250 км/ч, но има възможност за поставяне на пакет M Driver's Package, при който тя достига 270 км/ч. Двигателят разполага с режим overboost, при който максималният въртящ момент достига 500 Нм.
Първото нещо, което прави впечатление след запалването, е звукът на мотора – мощен и басов. При BMW M2 се предлага системата Active Sound Design, която с помощта на високоговорители в купето подсилва ефекта. Тя е достъпна само при активиране на спортен режим. Именно и на него превключваме, след като най-после се озоваваме на пистата.
Най-интересната част от програмата ни най-после започва. Както стана дума, този автомобил се чувства най-добре на писта. Двигателят реагира незабавно при подаване на газ, а 7-степенната автоматична скоростна кутия с два съединителя (M DCT) сменя предавките по отличен начин. Твърдото окачване вероятно няма да се хареса на някои, но пък колата е изключително стабилна и лесна за управление. Разпределението между двете оси е почти идеално – 49% към задната ос и 51% към предната. Електронно контролираният диференциал с променени настройки и директният волан позволяват преминаването на завои с висока скорост, като кренът в тях е почти незабележим.
Дори да допуснете малка грешка, този автомобил ще ви прости и ще ви измъкне от неприятната ситуация. Той направо лети на правите и се „потапя” в завоите, като през цялото време ви подсказва, че може още и още. На всичко отгоре е оборудван и със система, която ви позволява да се свържете с него с помощта на приложение на смартфона ви.
То анализира представянето ви на пистата, като отчита скоростта, времето, оптималното сменяне на предавките, силата на натискане на педала на газта и ъгъла на завиване при серия от обиколки. Така, ако имате повече време на разположение, можете да разберете какви грешки допускате. И съответно да ги избегнете. Още по-лесно разбирате какво не трябва да правите зад волана в края на деня, когато сядате до Феликс да Коща и той прави две обиколки на пистата с пълна газ.
В заключение ще кажем, че този автомобил вече се представи впечатляващо на Северната дъга на пистата „Нюрбургринг”, където записа време от 7 минути и 58 минути. За сравнение - предишното поколение на BMW M3 даде 8,05 минути, а предшественикът M1 235i успя да завърши обиколката за 8,11 минути. Тук може да се добави, че далеч по-голямото и мощно – М5, е с горе-долу същия резултат (7 минути и 55 секунди).
Първият тираж от M2 Coupe вече е изцяло изкупен, така че желаещите да го имат се записват за 2017 г. Разбира се, и цената му е сериозна, като стартира от 117 хил. лв. А с допълнителни опции може да скочи и значително.