„Той е голям, високотехнологичен и много комфортен”, така преди 2 месеца Volkswagen представи концептуалния модел T-Prime GTE, който дебютира пред публика на автосалона в Пекин. Преди дни автомобилът записа и европейска премиера – в Хамбург, където стана ясно, че голяма част от неговите компоненти ще бъдат в основата на следващото поколение на Volkswagen Touareg. То трябва да се появи догодина.
Факт №1: Няма да можеш да го объркаш с друг модел
Volkswagen T-Prime Concept GTE и сега много прилича на сериен модел. В Пекин представителите на производителя твърдяха, че той няма никакво отношение към бъдещия Touareg. Сега обаче нещата изглеждат различно, а и от Volkswagen вече са склонни да признаят за връзката между двата автомобила. Единствената разлика ще бъде в размерите. Концептът е дълъг 5006 мм, широк е 2000 мм и е висок 1710 мм. Очаква се Touareg да бъде по-малък.
Факт №2: Интериор от XXI век
Дори да има разлики във външния вид, то в интериора такива не се очакват. Предният панел на T-Prime със сигурност ще бъде част от салона на Touareg, което означава, че бутоните ще липсват. Управлението на всички важни функции ще стават с помощта на интерактивен приборен панел Active Info Display с диагонал 12 инча.
„Със сигурност нашият панел ще бъде по-функционален от този на Tesla. В неговото създаване сме използвали опита, който имаме в автомобилната промишленост, а той е много по-голям от този на Tesla”, обясни продуктовият мениджър на Volkswagen AG Мартин Хубе.
Не е ясно обаче какво ще се случи, ако всички бутони и превключватели бъдат заменени със сензорни екрани, а навън е минус 30 градуса и шофьорът е с ръкавици. От Volkswagen обаче са категорични, че до началото на продажбите този проблем ще бъде решен.
Факт №3: Технологиите от бъдещето в сериен автомобил
Volkswagen T-Prime GTE изглежда като автомобил от бъдещето не само заради външния си вид и салона. Той разполага и с други впечатляващи технологични решения. Например, голяма част от функциите ще могат да се управляват с гласови команди или жестове. Всичко това ще се появи и на серийния модел.
Всъдеходът ще получи специален адаптивен круиз-контрол, способен самостоятелно да намалява скоростта при навлизане в населено място, както и при наближаване на завой. В момента тази система, която е сериозна крачка към създаване на автопилот, се използва при Audi Q7. Именно с него бъдещият Volkswagen Touareg дели една платформа.
Факт №4: Ще се залага на хибрида
Техническата страна при серийния Touareg също изглежда интересно. Той ще получи силовия агрегат от T-Prime GTE без изменения. В системата влизат 2,0-литров бензинов TSI двигател с 4 цилиндъра, развиващ 252 к.с. и 370 Нм, електромотор със 136 к.с. и 350 Нм, 8-степенна автоматична скоростна кутия и система за задвижване на четирите колела 4MOTION с диференциал с повишено триене.
Общата мощност на агрегата е 381 к.с. и 700 Нм въртящ момент. Зареждането на акумулаторите може да се извършва както от специални устройства, така и от стандартната електропреносна мрежа, като отнема едно и също време. Разходът на гориво се очаква да бъде в рамките на 2,7 л/100 км, а ускорението от 0 до 100 км/ч да отнема около 6 секунди. Максималната скорост на всъдехода ще бъде 224 км/ч, като само на електричество той ще може да изминава около 50 км.
Ще има ли дизелови мотори въпреки скандала с манипулираните двигатели, който нанася огромни щети на концерна Volkswagen? Очакваше се това да доведе до отказа от такива мотори, но според представител на производителя това няма да стане. Бъдещият Touareg ще се предлага и в дизелови модификации, които както и бензиновите, ще отговарят на всички изисквания.
Факт №5: Гамата всъдеходи ще се увеличи
При премиерата на Volkswagen T-Prime GTE в Пекин всички бяха уверени, че серийният модел ще получи версия със 7 места. Сега от компанията производител опровергават тази информация, като са категорични, че Touareg ще си остане с 5 места, но ще съхрани статута си на флагман на марката при всъдеходите.
Затова пък в гамата на Volkswagen ще се появи алтернатива на модела, като тя ще получи трети ред седалки. Засега за този автомобил се знае, че ще използва платформата MQB, на която са изградени T-Prime и следващият Touareg, но ще предлага далеч по-скромно оборудване. Най-вероятно това ще бъде сериен вариант на концепта CrossBlue, показан още през 2013 г.
Като цяло във Волфсбург готвят сериозно настъпление при кросовърите. Очаква се да излезе малък SUV на базата на Polo. Той ще се появи през 2018 г. на цена от около 16 хил. евро. Над него ще се разположи модел с дължина 4230 мм на базата на Golf. Очаква се и Tiguan XL, който ще разполага със 7 места.
Още снимки - в Automedia.bg
5 факта за новото поколение Volkswagen Touareg
Всъдеходът на германците ще залага на технологии от бъдещето
16:42 | 15.07.16 г.T-Prime GTE. Снимка: Volkswagen
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Politico: Киев обвинява Словакия, че се облагодетелства от транзита на руски газ
-
Колко ниско ще паднат лихвените проценти на ЕЦБ през 2025 г.?
-
Барселона откри иновативен начин да зарежда електромобилите чрез метрото
-
Stellantis се отказва от плана си да съкрати 1100 служители в САЩ
-
Две трети от французите вече са недоволни от новия премиер Франсоа Байру
-
Вуйчич от ЕЦБ: Намаляването на лихвените проценти ще продължи и догодина
-
Леонардо ди Каприо инвестира милиони в диамантения бум в Испания
-
Без бюджет за 2025 г. и без удължителен закон: какво следва?
-
Акция на седмицата: „Еврохолд България“ АД
-
Унгарската MOL иска да купи рафинерията на „Лукойл“ в Бургас
-
Тръмп заяви, че може да поиска Панама да върне Панамския канал на САЩ
-
Имотният пазар в Европа набира инерция с навлизането си в 2025 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Рискът от спиране на електричеството нараства за мрежите в Северна Америка
-
Компании, инвестирали милиарди в придобивания, сега продават за жълти стотинки
-
Унгария договори дерогация и ще получава руски газ през българската "тръба на дружбата"
-
"Технологичен дуел": дронове с картечници атакуваха руски позиции в Харковска област
-
Британски фирми съкращават работни места с най-бързия темп от Световната финансова криза
-
НЕК "подслади" поръчката за ремонт на две турбини на ПАВЕЦ "Чаира"
-
Volkswagen се приближава към сделка, която ще предотврати закриването на заводи
-
Русия започва да разчита все повече на севернокорейската военна индустрия
-
Британци подаряват жилищата си в опит да избегнат по-високите данъци
-
Русия изпрати 4 ракети "Кинжал" по енергийни обекти в Украйна, всички премнаха през ПВО
-
Revolut е изправена пред ново дело, след като измамници откраднаха 700 хил. евро
-
Германски пенсионери намират евтино убежище в недружелюбната към мигранти Унгария на Орбан
-
Дрон атакува областта, откъдето беше изстреляна ракетата "Орешник"
-
Русия неволно даде насоки какви са загубите ѝ в Украйна
-
Жилищният пазар в България вече проявява склонност да надценява имотите
-
В Украйна чакат удар с "Орешник", трета нощ липсват руски ракети и дронове
-
Какви са рисковете при пазаруване от Temu и Shein?
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Колко ниско ще паднат лихвените проценти на ЕЦБ през 2025 г.?
-
Вуйчич от ЕЦБ: Намаляването на лихвените проценти ще продължи и догодина
-
Акция на седмицата: „Еврохолд България“ АД
-
Без бюджет за 2025 г. и без удължителен закон: какво следва?
-
BNP Paribas придобива част от бизнеса на Axa за 5,1 млрд. евро
-
Играта на гадаене за неутрални лихви е с високи залози на пазара на облигации
2