Главният изпълнителен директор на Volkswagen Матиас Мюлер предупреди, че последиците за германския автомобилостроител ще бъдат драстични, ако в Германия бъдат наложени глоби като тези в Съединените щати заради манипулираните газови емисии, предаде БТА, позовавайки се на негово интервю във вестник Welt am Sonntag.
„Не е нужно да сте математик, за да признаете, че плащане на обезщетения на каквато и да е стойност ще смаже Volkswagen", посочва Мюлер на фона на нови призиви на германския регулатор за потребителските права да бъдат платени обезщетения в американски мащаб за потребителите в Германия.
Компанията се съгласи да плати до 14,7 млрд. долара за обратно изкупуване, обезщетения и глоби в Съединените щати след скандала, станал известен като Дизелгейт.
Автомобилостроителят обяви, че ще изкупи обратно около 480 000 дизелови коли с 2-литрови двигатели в САЩ, като освен това предложи на потребителите пари в брой за създаденото неудобство.
Мюлер отбелязва, че концернът е заделил 16,2 милиарда евро (18 милиарда долара) за справяне с кризата, оставайки финансово солиден.
При все това ръководителят на Volkswagen изтъква, че положението в Германия не може да се сравнява с това в САЩ, където властите очакват повече притежатели на коли, засегнати от скандала с емисиите, да поискат поправка на двигателя, за да бъдат покрити екологичните стандарти.
Собствениците на такива коли трябва да получат пари в брой като обезщетение за разочароващата реклама на автомобилостроителя.
Volkswagen призна през септември след разследвания в САЩ, че по време на тестовете за допустими емисии на вредни газове в околната среда на дизелови автомобили е използвал забранен софтуер, който измерва при тестване по-ниски нива на замърсяващите газове, отколкото в нормален режим на работа. Програмата е вградена в 11 милиона автомобили в световен мащаб.


ПП-ДБ искат да свалят охраната на депутатите и изцяло машинно гласуване
Бой в месарски магазин във Варна заради... предреждане
Дрешки, играчки, храна - с какви подаръци зарадваха кученцата от приюта в Каменар?
Туристическият сезон във Варна е застрашен
Как ще работи пункта за карти за градския транспорт във Варна по празниците?
Тейлър: Великобритания търси опита на американските VC
Тейлър: Великобритания е много силна в AI, финтех
Малко е трудно да се строят центрове за данни
Богати европейци ще могат да вземат заеми срещу луксозни автомобили
П. Димитров: Не очаквам да бъде приет нов бюджет до юни
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Надеждно и по-евтино: производители отново променят подхода си
Леонардо ди Каприо разкри защо не иска да режисира филми
Трамвай и автобус се удариха на "Ситняково"
Политолози: Радев трябва само да се появи на бял кон
Сашо Андреев със "Златен пояс": Новата награда е стимул
преди 9 години Каквото бе Нокия за Финладия това е и VW за Германия в 2 пъти по-голям размер. Номера е, че Германия все повече съжалява, че се навежда на ФАЩ. Целта е да се ускори подписването на ТИП с Европа да се намали натиска над долара и да се разграбят богатствата на Русия да се смаже Китай и да си добруват още 100 г. Да се превърнат в още по-голями марионетки правителствата и да управляват американските конгломерати!!! А европеските данъкоплатци да работят за добруването на фамериканците. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Като го гледам на снимката, да го ожали човек! Иначе зад закрити врати са алчни лъжци и ако са сигурни, че ще им се размине ще разпорят и земята за мазни мангизи. И не само VW разбира се...повечето корпорацийки са така.....както ми каза един корпоративен 'вълк' навремето: Всички пикаят в басейна, но никой не пикае от трамплина....толкова за корпоративната суб-култура! Обаче тук едните пикаещи видяха другите и ги обадиха на спасителя. И понеже TESLA е налице е добре конкурентите да хапнат по-голям, по-отрано. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години "Глоби като тези в САЩ ще съсипят Volkswagen."Ами нали туй е целта ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар