IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Nissan хвърля ръкавица на германските спортни коли

Заводското ателие NISMO се готви да увеличи поне 2 пъти гамата си модели

16:08 | 17.06.16 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Снимки: Nissan</p>

Снимки: Nissan

Повече от 3 десетилетия компанията NISMO създава успешни състезателни модели на Nissan и разработва компоненти за тунинговане на стандартни автомобили. Понякога ателието пуска и свои собствени машини, които някак си изостават от тези на заводските подразделения на европейските компании. Японците обаче са решили да обърнат ситуацията в своя полза. Как ще стане това разкрива изданието Motor, чиито представители гостуваха на NISMO.

В края на май инженерите на спортното подразделение на Nissan представиха най-новата си разработка – напомпана версия на суперколата Nissan GT-R. Купето с 600 к.с. е получило подобрена управляемост, пренастроено окачване, както и нови аеродинамични елементи. Благодарение на тях автомобилът разполага с най-голямата притискателна сила сред всички модели в историята на марката.

Двигателят на Nissan GT-R NISMO така и не е променен след обновяването. Купето продължава да разчита на 3,8-литровия туин-турбо V6 с 600 к.с. и 652 Нм. Затова пък моделът е получил по-твърди пружини, както и модернизирани амортисьори и усилени стабилизатори.

Разширяване на гамата

„Основата ни цел е създаването на бранд, който да се възприема като директна заплаха за Mercedes-AMG и BMW M GmbH. В момента гамата модели на NISMO е доста обширна, но единствената наша кола, която може да хвърли ръкавицата на немците, е GT-R NISMO. Това трябва да се промени”, твърди изпълнителният директор на компанията Такао Катагири.

NISMO разкрива намеренията си

Затова и приоритет №1 пред японците е именно разширяването на гамата. Според Катагири през следващите 5 години днешните 6 модела NISMO трябва да се увеличат двойно. Два от тях ще дебютират до края на годината – седан за САЩ и компактен модел за японския пазар.

Сред обсъжданите възможности са и направата на пикап и на електромобил. Първият от тях ще се конкурира с разработените от Toyota Racing Development (TRD) версии на Tundra и Tacoma. Електромобилът пък ще бъде създаден на базата на добре познатия Nissan Leaf.

Скоро няма да има конкурент на Honda Civic Type R и Renault Megane RS

Преди 2 години японците показаха прототип на хот-хеча Nissan Pulsar, който изглеждаше доста впечатляващо и се очакваше да излезе в серия. Топ мениджърите на японската компания дори твърдяха, че този автомобил се готви да победи конкурентите си и да стане най-бързия хечбек с предно предаване. Тази идея обаче засега се отлага във времето.

NISMO разкрива намеренията си

„Образно казано сме натиснали бутона „пауза” за направата на подобен автомобил. Основната причина е, че показаният преди 2 години прототип на Pulsar раздели рязко мненията. Някои много го харесаха, но други изобщо не”, признава директорът по операциите в NISMO Мотохиро Матсумура.

В решението на японците има логика, тъй като през последните години машините от този клас направиха огромен скок напред. И тук главните роли играят предимно европейски коли - Mercedes-AMG A 45, Volkswagen Golf R, Renault Megane RS, Audi RS3. Единствено Ford, който всъщност също се прави на Стария континент, със своя Focus RS и Honda със Civic Type R се опитват да се намесят успешно в спора.

Очакват се много RS- и S-версии

На първо време в NISMO смятат да подредят моделната си гама. Хардкор изпълненията ще носят името NISMO RS, като от техните мотори ще се измъква максимална мощност, а каросериите им ще бъдат така проектирани, че да се постигнат отлични аеродинамични характеристики. Същото важи и за окачването.

NISMO разкрива намеренията си

Под тях ще се разположи гамата NISMO S. Тук също ще има доработени двигатели, променена аеродинамика и пренастроено окачване, но ще се търси и комфорт при пътуването. Ще има и още една група автомобили, които също ще са доработвани от ателието. Те няма да имат RS или S в името си, но ще се отличават от обичайните коли на NIssan по настройките на шасито и по външния си вид.

Вариаторът ще продължи да се използва

В компанията са на мнение, че няма как вариаторната трансмисия, която не се харесва на някои хора, да бъде премахната. Според шефовете на NISMO безстепенната скоростна кутия е най-удачният вариант за избягване на загубите при приспособяване на автомобилите към строгите изисквания за екология и разход на гориво в някои страни.

„На теория NISMO може да постави на своите автомобили роботизирани скоростни кутии с 2 съединителя, както правят повечето играчи в този сегмент, но засега нашите клиенти не проявяват интерес към подобно нещо”, признава Матсумура.

Нови съвместни проекти

Рано или късно всяка компания стига до въпроса за намаляването на разходите. А NISMO е част от империята на Карлос Гон, който е най-добрият специалист в това отношение. Затова и компанията е готова да си сътрудничи с други подразделения от алианса Renault-Nissan. Едно от тях е RenaultSport.

NISMO разкрива намеренията си

Французите също са съгласни на подобен съюз, като първите съвместни проекти вече са факт - Renault Clio RS и Nissan Juke NISMO RS. Да, това са различни автомобили, построени на различни платформи и в различни държави. Само че двигателят им е един и същ – 1,6-литров турбо мотор, създаден от Nissan. Очаква се скоро да има още съвместни разработки, като при тях ще бъде използвана и обща платформа – най-вероятно CMF.

Няма да има уникална суперкола

По този въпрос шефовете на NISMO не са на едно мнение. И двамата са наясно, че подобен автомобил, който да използва собствени платформа, двигател и дизайн ще се превърне за марката в това, което са за Mercedes-AMG моделите AMG GT и SLS AMG. И ще изстреля NISMO в различна орбита.

Според Катагири обаче засега няма нужда NISMO да се превръща в отделен производител. И компанията трябва да се съсредоточи върху доработката на модели на Nissan, както и върху състезателните си проекти. Вторият човек във фирмата – Матсумура, обаче не е толкова категоричен. Според него, подобна крачка трябва да бъде направена, но само ако има нужната икономическа обосновка и най-вече клиенти за такъв автомобил.

Още автомобили - в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:09 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още