Германският автомобилен концерн Volkswagen възнамерява да построи собствена фабрика за батерии и акумулатори. Подобен завод би могъл да струва до 10 млрд. евро, пише в днешния си брой германският икономически всекидневник Handelsblatt, като се позовава на свои източници. Според медията едно от възможните местонахождения за фабриката е Залцгитер.
Според Handelsblatt мениджмънтът на VW обмисля подобна възможност, за да намали зависимостта си от азиатски производители.
Говорител на VW е заявил, че „компанията не коментира спекулации“, като е добавил, че по принцип компанията обръща сериозно внимание на „електромобилността“.
Volkswagen си постави за цел да стане лидер в областта на елекромобилността до 2018 г.
От друга страна, и представителите на работническите съюзи в Daimler, Volkswagen и BMW от години се застъпват за производство на батерии в страната. При това става дума преди всичко за производство на батерийни клетки, считани за ключ към пробива на пазар на електроколи, защото засега ограничават възможната дистанция, която може да се премине с едно зареждане, и оскъпяват като цяло производството.
В този аспект Германия е застрашена да стане зависима от преди всичко азиатски производители. Затова редица местни концерни обмислят възможността да поемат по пътя на американския пионер в областта Tesla, който заедно с Panasonic изгражда най-голямата засега подобна фабрика в света, чийто производствен старт е планиран за 2017 г.
Въпреки това обаче досега автомобилният бранш като цяло се съмняваше в икономическата съобразност на подобен завод. В края на 2015 г. Daimler преустанови строежа на подобен завод в Кеменц, Саксония.
В случая на Volkswagen казусът касае и бъдещето на завода за двигатели в Залцгитер, където се произвеждат традиционни мотори. През март ръководителят на работническия съвет на концерна Бернд Остерло е предупредил по време на Общо събрание, че в следващите 10 до 15 години заводът ще „бъде поставен пред проблем със заетостта“ заради промяната на технологиите зад двигателите.