Японската компания Takata, която е изправена пред вероятни разходи за милиарди долари заради най-голямата сервизна акция в автомобилната история, води преговори с потенциални купувачи, включително с инвестиционния фонд KKR, твърди запознат източник за Bloomberg.
Разговорите са на предварителен етап, а KKR не е единственият кандидат, казва източникът, поискал анонимност заради конфиденциалност на обсъжданията. Акико Уатанабе, говорител на Takata, и Стив Окун, базиран в Сингапур говорител на KKR, са отказали коментар по въпроса.
Акциите на Takata поскъпнаха с 21% - дневния лимит, в Токио в четвъртък, след като по-рано през деня Nikkei обяви, че KKR планира да предложи подкрепа и да поведе усилията за преструктуриране вместо едноименната фамилия основател на японската компания. Takata е наела Lazard, за да намери инвеститори в компанията, като част от усилията за преструктуриране, започнали по-рано през годината. Акциите са се сринали с 65% през последната година, което свали пазарната капитализация на компанията до около 38,1 млрд. йени (347 млн. долара).
„Пазарът очаква някакви положителни новини от дълго време, така че реагира рязко. В крайна сметка Takata е компания, която притежава технологии и прави важни продукти“, каза Мицуо Шимизу, капиталов стратег в Japan Asia Securities Group.
“Има въпросителна по това дали международен инвестиционен фонд наистина ще поеме голяма част от усилията за преструктуриране на Takata, тъй като е възможно просто да продаде компанията на друг. В идеалния случай японски производител от автомобилната индустрия би бил най-добрият спасител, който да е в интерес на Takata”.
Поне 13 смъртни случая в САЩ и Малайзия са свързани с дефектни въздушни възглавници на Takata. Автомобилни производители, начело с Honda, изтеглиха поне 60 млн. въздушни възглавници в цял свят, преди този месец американските регулатори да наредят замяната на още 40 млн. броя.
KKR привлече 3,35 млрд. долара за втория си фонд за специални ситуации през април, а екип, управляван от САЩ, осигурява дълг или капитал на компании с проблемни капиталови структури или преминаващи през преструктурирания или сливания.