Поне 1,4 млрд. долара възнамерява да привлече пионерът в производството на електрически автомобили Tesla чрез увеличение на капитала. Освен това съоснователят на компанията Илон Мъск ще продаде част от акциите си, а с парите трябва да бъде насърчено строителството на новия и предназначен за по-масовата аудитория Model 3, предава Bloomberg.
По-рано през седмицата инвестиционната банка Goldman Sachs повиши целевия курс за акциите на Tesla и даде препоръка за закупуване на книжата. Късно в сряда, след края на борсовата сесия, калифорнийската компания обяви увеличение на капитала. А една от водещите банки при операцията е... Goldman Sachs.
Същевременно Илон Мъск ще продаде 2,8 милиона акции от своя дял. Приходите ще бъдат използвани, за да се плащат данъци, подчерта Tesla. Мъск няма да получи пари в брой от сделката, но ще получи 5,5 милиона акции от стари опции върху акции, които са на стойност около 1,1 милиарда долара според текущите курсове.
Ето как в средата на седмицата Wall Street се върна към „добрите стари времена“, коментира германският Handelsblatt. Една фирма, която досега отчита само загуби, както сама си призна в проспекта за листването си на борсата като рисков фактор, събира до 1,7 милиарда долара от инвеститорите, ако се упражнят всички надразпределителни опции. Основателят и най-голям акционер продава 2,8 милиона броя от опциите, които е получил още преди IPO-то. А една от водещите инвестиционни банки по сделката представя през същия ден положителен анализ за акциите.
По отношение на времевата рамка за препоръката на банката и капиталовите мерки на Tesla, с участието на същата банка, говорителят на Goldman Лесли Шръбман обяснява пред Bloomberg, че „нашият екип по анализите е независим. Ние сме спазили всички наши стандартни практики, що се отнася до публикацията на анализа“.
В Twitter обаче анализаторите изразяват микс от сарказъм и черен хумор. „GS повишава сутринта целевия курс на Tesla, а след това следобед става част от сделка. Ама коя година сме“, пише Хърб Грийнберг от Pacific Square Research.
Друг анализатор препоръчва на Мъск да обяви премиерата на Model 4, а с резервациите и събраните от тях пари да финансира Model 3.
Wall Street реагира неспокойно на новината, а в следборсовата сесия акциите на компанията се обезцениха с 0,5 на сто до 210 долара за брой. Когато през 2015 г. за последен път производителят набираше пари чрез увеличение на капитала, акцията струваше 245 долара за лот.
Увеличението на капитала всъщност не е изненадващо, изненада е моментът, в който това се случва. Съоснователят Мъск обяви по време на последната конференция с анализатори, че предвид огромния брой резервации на Model 3, която ще струва около 35 хил. долара без субсидии, компанията ще трябва да увеличи значително капацитета на производството.
Освен това концернът ще достигне целевото равнище за производство от 500 хил. коли на година в края на 2018 г., а не през 2020 г., както бе планирано по-рано. В момента вече има 373 хил. предварителни поръчки за Model 3, става ясно от подадени в SEC документи.
12 200 са били анулирани, 8 хил. от които от клиенти, а останалата част – от Tesla, защото счита, че те са направени от спекуланти.
Компанията разполага с пари в брой в размер на 1,4 млрд. долара, а инвестициите само до края на годината трябва да достигнат 2,25 млрд. долара – двойно над досега планираното ниво. Тези разкрития по време на представянето на тримесечните данни бяха придружени и от признанието, че компанията е произвела по-малко коли, отколкото се е надявала.
Ръководителят на отдела по производство бе принуден да си тръгне, а на негово място бе назначен опитен мениджър от Audi, който сега трябва да задвижи бързо производството на новия модел. А по време на последния си разговор с анализаторите Мъск призна, че е преместил бюрото си в края на едно производствено хале и си е сложил спален чувал в конферентната зала, който ползва редовно. Едва ли това ще се промени скоро.
Повече вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria:
преди 8 години я си представи 50 литра бензин и искра ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години ако ще се говорят празни приказки има много желаещи в тоя сайт :):)спок ще дойде и пробива, на всяко предизвикателство има решение отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Няма нищо по-силно от идея, чието време е дошло. Бъдещето е на електромобилите, а Тесла е една крачка пред другите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Ако няма технологичен пробив при батериите в посока повишаване на капацитета и зареждане за 5-10 мин. са обречени да си останат в бутиковия сегмент отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години не се съмняваме....тва, което ни съмнява е, че след бонково-кабинетните машинации продукта ше е непродаваем с излизане на печелба. ФАЛИТ ЗА ТЕСЛА ПРЕДРИЧАМ СКОРО АС! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Във всички учебници по икономика пише, че P/E съотношението на дадена компания балонира при над 15:1 или 20:1... P/E съотношението на Тесла Моторс е 60:1... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Не се съмняваите нито за миг -Тесла ще достигне капацитета си от 500 хиляди автомобила -Модел три в края на 2018 Няма да има и никакъв проблем в набирането на средства за производството отговор Сигнализирай за неуместен коментар