Възможно ли да е продадеш около 400 хил. коли чрез предварителни заявки, но все още да работиш над дизайна на автомобила? При това да планираш старт на производството след най-много 18 месеца? Възможно е, ако се казваш Tesla Motors.
Според информация на Ройтерс Tesla Model 3 все още не със завършен дизайн, след като през миналата седмица главният изпълнителен директор на компанията Илон Мъск е признал това. По думите му до финализирането на дизайна остават шест до девет седмици.
Плановете на Tesla за разширяване на завода във Фримънт, Калифорния, са все още в процес на доразработване, а някои аспекти по процеса със снабдяването и производството на части за Model 3 все още предстои да бъдат решени, заявиха от компанията.
Model 3, чиято очаквана начална цена от 35 хил. долара е по-малко от половината от цената на луксозния седан Model S, има за цел драстичното повишаване на обема на производството и да помогне на компанията в крайна сметка да излезе на печалба.
В миналото обаче Tesla вече пропусна много от ключовите си производствени срокове, включително за старта на Model S и спортния джип Model X - заради проблеми с качеството и доставките.
„Ние в момента сме в процес на оценяване и избор на нашите доставчици за Model 3“, пояснява производителят в подадени до американската Комисия по ценните книжа и фондови борси документи.
Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск разтърси инвеститорите през миналата седмица с изявлението си, че планира да ускори производството в завода във Фримънт, като целта сега е достигане на производство от 500 хил. превозни средства на година още през 2018 г., две години преди първоначално планирания срок.
Графикът за ускореното производство е "агресивен", заяви анализаторът на Barclays Браян Джонсън в интервю по телефона за Ройтерс. „Приключването на дейността по проектирането, по избора на доставчиците и стартирането на производството в рамките на година и половина не изглежда възможно".
Първоначалният силен ръст на резервациите до 325 хил. броя Model 3 за няколко седмици, всяка придружена от депозит от 1000 долара или евро, може да убеди Tesla да набере допълнителни средства, за да подпомогне финансирането на ускореното производство.
С оперативна загуба от 248 млн. долара за последното тримесечие свободният паричен поток е -466 млн. долара, макар че Tesla намали капиталовите си разходи почти наполовина.
Но компанията заявява в документа до регулатора, че очаква да засили капиталовите си разходи по-през късно тази година и може да вложи над 2 милиарда долара през следващите три тримесечия, включително над 500 милиона долара за старт на производство на батерии за своите автомобили в поделението си в Рино, Невада в края на годината.