Бившият главен изпълнителен директор на Volkswagen Мартин Винтеркорн е бил наясно с практиката за подправянето на данните за разхода на гориво и за отделяните вредни вещества още през 2013 г. През ноември 2013 г. отделът за проследяване на качеството в компанията е уведомил Винтеркорн за първи път за „гранични показатели за разхода“, пише Bild am Sonntag, позовавайки се на поверителни за компанията документи, с които медията обаче разполага.
Според информацията редица модели на марката са можели да спазват указанията за максимално допустимите вредни емисии само при „най-добри тестови условия“ - например без включване на климатик и с минимален багаж. При „реални тестове“ вредните емисии се повишават, а с това и разходът на гориво – с между 10 и 18 на сто. Говорител на компанията заяви, че не е запознат с цитираните от вестника документи и не може да ги коментира.
По-рано германската автомобилна компания вече призна, че ръководителят ѝ Мартин Винтеркорн е бил уведомен за проблема с манипулираните емисии на отработени газове при автомобилите с дизелов двигател близо година преди скандалът да стане обществено достояние. Винтеркорн, който подаде оставка заради скандала през септември 2015 г., за първи път е бил уведомен за кризата на 23 май 2014 г., поясни тогава компанията.
Междувременно базираният в Лондон хедж фонд TCI, притежаващ голям пакет от акции в концерна на стойност 1,2 млрд. евро, е отправил настояване към Надзорния съвет и ръководството на компанията да се направи реформа по отношение на възнагражденията на топ мениджърите, пише The Wall Street Journal.
В писмото се посочва, че твърде високите бонуси се отразяват на ефективността на управлението на компанията, което е довело до понижаване на нейните резултати в сравнение с европейските ѝ конкуренти.
Загубата на Volkswagen за 2015 г. достигна 1,6 млрд. евро заради разходите, свързани със скандала.
Световният скандал със софтуер, намаляващ показанията за замърсяващите емисии на дизелови автомобили, избухна през септември миналата година и засегна силно мастодонта с 12 марки - от Audi до Seat, минавайки през луксозния Porsche.
През октомври американската Федерална комисия по търговия (FTC) започна разследване по случая. Късно в четвъртък, броени часове преди края на срока, който бе дал съдията в САЩ за извънсъдебно споразумение, Volkswagen (VW) се съгласи да поправи или да изкупи обратно приблизително 500 хил. дизелови автомобила в САЩ, оборудвани със софтуера за манипулиране на вредните емисии.