Разходите по автомобили с електрически силови агрегати са много по-високи от тези на машини, оборудвани със стандартни двигатели с вътрешно горене. Това твърди в свой доклад германската организация ADAC.
Компанията обяви резултатите от свое изследване, в което нейни експерти са изчисли разходите по експлоатация на автомобили с различни силови агрегати за 4 години при годишен пробег от 15 хил. км. Резултатите показват, че въпреки отсъствието на разходи за гориво и наличието на допълнителните данъчни облекчения, разходите на електромобилите са по-високи.
На първо място специалистите на ADAC обръщат внимание на завишената стойност на електрическите превозни средства. В Германия например електрически Volkswagen Up! струва с 11 000 евро повече от бензиновия. Подобно е положението и при Renault Zoe, което е с над 30 на сто по-скъпо от Renault Clio.
Оказва се също, че собственикът на електромобил има по-високи разходи за обслужване и ремонт, като в същото време неговата машина по-бързо губи цената си на вторичния пазар. Проблем се оказва също малкият пробег с едно зареждане, което ограничава възможностите за придвиждане и губи време за пълнене на батериите.
Отбелязани са и предимствата на подобни автомобили. Това са минималните или напълно липсващи транспортни данъци, безплатното паркиране и възможността да се движат в платната, отделени за градски транспорт. Освен това в много държави купувачите на такива машини получават държавни субсидии за тяхната покупка.
В крайна сметка обаче експертите на ADAC твърдят, че едва 2 от общо 12 тествани модела са по-изгодни от аналозите си с двигател с вътрешно горене. Ако един изминат километър с електрически Ford Focus излиза 56,6 евроцента, то с бензиновата версия това ще струва 51 цента, а с дизеловата – 51,4 цента.
Доста по-скъпо излиза най-популярният електромобил в света – Tesla Model S – 1,37 евро за километър. На обратния полюс са единствено Kia Soul EV и Mercedes-Benz B 250, които излизат по-евтино от своите бензинови и дизелови аналози.
Като цяло изследването сочи, че в момента по света се движат над 1 млн. електромобила, като 363 265 от тях са в САЩ. В Китай електромобилите са 157 354 броя, а в Япония – 121 000. В Европа лидер е Норвегия с 65 958 електромобила, следват Холандия с 61 025 и Франция с 59 000.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Германци обявиха електрическите коли за неизгодни
Според експерти на ADAC издръжката на подобна машина е по-скъпа от тази на стандартните коли
18:18 | 09.05.16 г. 2![<p>
Снимка: Tesla Motors</p>](/media/files/resized/article/640x360/52c/108b95430b52e63e52c3c71698b5e52c-0000216494-article3.jpg)
Снимка: Tesla Motors
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
![](/media/img/icons/article-time-icon.png)
-
Кадър на деня за 17 юли
-
Dow Jones отчете нов рекорд, а Nasdaq - най-лошия си ден от 2022 г. насам
-
Само медицинско състояние би отказало Джо Байдън от надпреварата за Белия дом
-
Mercedes и Starbucks ще си партнират в изграждането на зарядни станции в САЩ
-
Олаф Шолц ще търси сделка за доставка на литий по време на визита в Сърбия
-
Путин: Добив на криптовалути може да предизвика срив в енергийната мрежа на Русия
-
Защо растат цените на жилищата у нас?
-
Германската "Леони" затваря завода си за производство на кабели за автомобили в Плевен
-
Русия развива дроновете камикадзе, опитвайки се да ограничи украинското предимство
-
Задушаването на китайския бум при зелената енергия би било катастрофа за света
-
Китайска компания иска да изгради фабрика в Божурище за 5 млн. евро
-
Илон Мъск мести централите на SpaceX и социалната мрежа X
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Dow Jones отчете нов рекорд, а Nasdaq - най-лошия си ден от 2022 г. насам
-
Путин: Добив на криптовалути може да предизвика срив в енергийната мрежа на Русия
-
Чуждите инвестиции у нас намаляват с близо 64% към края на май
-
Спад на задлъжнялостта дава на големите компании в Европа повече възможности за дивиденти и сделки
-
Германия планира да намали наполовина военната помощ за Украйна
2 -
Европейските акции затвориха с понижение за трети пореден ден
преди 8 години Ако става дума за околната среда най-добре е да минем на коне и каруци. Производството на електромобилите не е много екологично. И пак им трябва петрол за гуми и пластмаси. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години a отчетени ли са загубите за околната среда и лечение на хората, като ракови заболявания, асми и т н отговор Сигнализирай за неуместен коментар