Разходите по автомобили с електрически силови агрегати са много по-високи от тези на машини, оборудвани със стандартни двигатели с вътрешно горене. Това твърди в свой доклад германската организация ADAC.
Компанията обяви резултатите от свое изследване, в което нейни експерти са изчисли разходите по експлоатация на автомобили с различни силови агрегати за 4 години при годишен пробег от 15 хил. км. Резултатите показват, че въпреки отсъствието на разходи за гориво и наличието на допълнителните данъчни облекчения, разходите на електромобилите са по-високи.
На първо място специалистите на ADAC обръщат внимание на завишената стойност на електрическите превозни средства. В Германия например електрически Volkswagen Up! струва с 11 000 евро повече от бензиновия. Подобно е положението и при Renault Zoe, което е с над 30 на сто по-скъпо от Renault Clio.
Оказва се също, че собственикът на електромобил има по-високи разходи за обслужване и ремонт, като в същото време неговата машина по-бързо губи цената си на вторичния пазар. Проблем се оказва също малкият пробег с едно зареждане, което ограничава възможностите за придвиждане и губи време за пълнене на батериите.
Отбелязани са и предимствата на подобни автомобили. Това са минималните или напълно липсващи транспортни данъци, безплатното паркиране и възможността да се движат в платната, отделени за градски транспорт. Освен това в много държави купувачите на такива машини получават държавни субсидии за тяхната покупка.
В крайна сметка обаче експертите на ADAC твърдят, че едва 2 от общо 12 тествани модела са по-изгодни от аналозите си с двигател с вътрешно горене. Ако един изминат километър с електрически Ford Focus излиза 56,6 евроцента, то с бензиновата версия това ще струва 51 цента, а с дизеловата – 51,4 цента.
Доста по-скъпо излиза най-популярният електромобил в света – Tesla Model S – 1,37 евро за километър. На обратния полюс са единствено Kia Soul EV и Mercedes-Benz B 250, които излизат по-евтино от своите бензинови и дизелови аналози.
Като цяло изследването сочи, че в момента по света се движат над 1 млн. електромобила, като 363 265 от тях са в САЩ. В Китай електромобилите са 157 354 броя, а в Япония – 121 000. В Европа лидер е Норвегия с 65 958 електромобила, следват Холандия с 61 025 и Франция с 59 000.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Германци обявиха електрическите коли за неизгодни
Според експерти на ADAC издръжката на подобна машина е по-скъпа от тази на стандартните коли
18:18 | 09.05.16 г. 2Снимка: Tesla Motors
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Климатичната конференция COP29 приключи без договорки
-
Пшеницата в САЩ и Франция поскъпва, а в Русия и Украйна поевтинява през седмицата
-
САЩ очакват хиляди севернокорейски войници скоро да влязат в бой срещу Украйна
-
Лято 2024 г. - почти пълно възстановяване на туризма
-
Пазарите започват да се притесняват от „тръмпинфлация“
-
Кадър на деня за 22 ноември
-
В плановете на Русия няма вариант за независима държава Украйна
-
Европа изкара спокойно последните две зими с доза късмет за цените на газа
-
Еврото се срина до двегодишно дъно след разочароващи икономически данни от региона
-
Нов удар по германския автомобилен сектор - Robert Bosch ще съкрати до 5500 служители
-
България и Румъния се доближават до пълноправно членство в Шенген още от януари
-
Българите ще могат да пътуват без виза до Китай от края на ноември
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
-
Най-големият производител на зехтин в света очаква цените да паднат наполовина
-
Коя е най-добрата валута за инвестиции в момента?
-
Бойко Атанасов: Приемането на България в еврозоната ще доведе до повече инвестиции
-
Русия е уведомила САЩ за удара с "Орешник", Путин потвърди успеха на западните ракети
-
САЩ обвиниха един от най-богатите хора в света в схема за подкупи за 260 млн. долара
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Кристалина Георгиева: Целта България да се присъедини към еврозоната е изпълнима
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Пшеницата в САЩ и Франция поскъпва, а в Русия и Украйна поевтинява през седмицата
-
Dow се покачи с над 400 пункта и затвори с рекорд
-
Биткойнът кръжи в подножието на 100 хил. долара, но има предупреждения за корекции
-
Черна гора се присъедини към Единната зона за плащания в евро
-
Британският индекс FTSE 100 записа най-силната си сесия от три месеца
-
SOFIX се понижи с 0,8% за седмицата
преди 8 години Ако става дума за околната среда най-добре е да минем на коне и каруци. Производството на електромобилите не е много екологично. И пак им трябва петрол за гуми и пластмаси. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години a отчетени ли са загубите за околната среда и лечение на хората, като ракови заболявания, асми и т н отговор Сигнализирай за неуместен коментар