Докато производителите на бензинови и дизелови автомобили търсят оправдания за изкуствено занижените си данни за разхода на гориво, производителят на електрически коли Tesla Motors прави точно обратното. Обновеният седан Model S на американската компания се оказа по-икономичен от обявеното.
Изпитанията на Американската федерална агенция за защита на околната среда (EPA) са показали, че с напълно заредени батерии луксозният седан може да премине близо 500 км. при движение по магистрала. Или казано иначе, може безпроблемно да преодолее разстоянието между София и Бургас, без да се налага спиране за зареждане с електрическа енергия.
Установеният от EPA пробег доближава този на дизеловите и бензиновите коли, което е пореден плюс в графата на електрическите коли. Според официалните данни, предоставени от Tesla Motors, пробегът на магистрала с едно зареждане е с 20 км. по-кратък.
Цифрите се отнасят за версията 90D, която преди фейслифта предлагаше автономия от малко над 400 км. Най-бързият вариант на седана - P90D, може да премине с напълно заредени акумулатори около 440 км на магистрала.
Ако все пак автономията на обновения Model S Ви се струва недостатъчна, изчакайте премиерата на новата модификация на модела - P100D. Тя ще получи батерии с капацитет 100 кВтч, като извънградският пробег ще прехвърля 500 км.
Бъдещата върхова версия P100D
Според данните на Tesla автономията на Model S 90D при смесен режим е над 550 км. Върховата модификация P90D пък може да премине около 510 км.
При електрическите коли разходът на магистрала е най-голям, тъй като се поддържа висока скорост и няма спирания, при които батериите се дозареждат.
Още за Tesla Model S вижте в Automedia.bg
Model S - по-икономичен от обявеното
Големият седан на Tesla взима разстоянието София - Бургас без дозареждане
17:47 | 28.04.16 г. 2![<p>
Обновеният Model S. <em>Снимки: Tesla</em></p>](/media/files/resized/article/640x360/fbc/88cc2f997734f0e1269a5299783b5fbc-0000215985-article3.jpg)
Обновеният Model S. Снимки: Tesla
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
![](/media/img/icons/article-time-icon.png)
-
Промишленото производство на САЩ бележи най-голям ръст от 2021 г. насам
-
Съветът на ЕС се е споразумял за проектобюджета на блока за 2025 г.
-
Шансовете за връщане на Тръмп в Белия дом може да изпратят цената на биткойна до 70 хил. долара
-
По-простите AI модели могат да имат по-голямо приложение в бизнеса
-
За кой кандидат-президент дават парите си милиардерите в САЩ?
-
SOFIX отчете над 1% ръст до 866,38 пункта
-
Енергийната система в Южна Русия се срина след спиране на ядрената централа в Ростов
-
"Росатом" е "напред" в желанието си да построи следващата ядрена централа в Турция
-
Защо растат цените на жилищата у нас?
-
Русия развива дроновете камикадзе, опитвайки се да ограничи украинското предимство
-
Задушаването на китайския бум при зелената енергия би било катастрофа за света
-
Богатството на милиардерите от сектора на луксозните стоки се топи заради охладения пазар
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Съветът на ЕС се е споразумял за проектобюджета на блока за 2025 г.
-
Шансовете за връщане на Тръмп в Белия дом може да изпратят цената на биткойна до 70 хил. долара
-
SOFIX отчете над 1% ръст до 866,38 пункта
-
2230 пощенски станции ще обменят левове след приемането на еврото
2 -
S&P 500 и Nasdaq започват борсовата сесия с понижения*
-
Търговският дефицит на България скача с 88% през май
преди 8 години Разхода на фаровете и на музиката са пренебрежимо малки в сравнение с тези на двигателите. Все пак 85 кВчс, каквато е стандартната батерия, е сериозно количество електроенергия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години A нощем на фарове при минус 20 градуса и с включена музика? отговор Сигнализирай за неуместен коментар