IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

97% от новите дизелови автомобили не покриват стандартите в Европа

Това показва независима проверка на повече от 250 модела на различни производители

19:52 | 26.04.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p style="text-align: justify;">
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Европейската компания Emissions Analytics (EA), занимаваща се с проверка на нивата на вредни емисии при новите автомобили, публикува свой доклад, според който едва 3% от дизеловите леки коли, произведени под стандартите Euro-5 и Euro-6, действително отговарят на тях.

Изследването бе публикувано от в. Guardian. В него се съобщава, че експертите на EA са тествали в реални условия повече от 250 модела. При изпитанията нивата на вредни емисии СО2 не е превишил само един автомобил с дизелов Euro-5 двигател и това е Skoda Octavia TDI. При Euro-6 резултатът е 7 от общо 62 проверени - (Audi A5, BMW 3-Series, Skoda Superb, Volkswagen Golf, Passat, Scirocco и Touran).

Според доклада на тестовете са се провалили модели на BMW, Range Rover, Mercedes, Nissan, Renault и Opel. Антирекордите обаче принадлежат на седана Audi A8 и на хечбека Fiat 500X, чиито резултатите са 12 пъти над допустимите. При BMW X3, Volvo S60 и Opel Zafira показателите са 6 пъти над нормата.

От организацията допълват, че всички автомобили са тествани на едно и също място в югозападната част на Лондон, като зад волана са били едни и същи шофьори. Изпитанията са провеждани по едно и също време, като машините са имали еднакво количество гориво в резервоарите си.

В своя доклад експертите от EA твърдят, че дизеловите мотори могат да бъдат екологично чисти, но повечето производители не полагат достатъчно усилия в тази насока.

Това че автомобилите не покриват стандартите, не означава, че са използвани системи за манипулиране на данните.

Разликите вероятно се дължат на самия метод за измерване, който е официален в Европа. Методът се нарича NEDC, като през 2017 г. ще бъде заменен от напълно нов, който е далеч по-точен. Неговото обозначение е WLTP, като се базира на измервания на емисиите на автомобила директно на пътя.

Още по темата четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:26 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още