IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

АвтоВАЗ гледа към Европа

Руснаците пускат модерен двигател, покриващ екологичните стандарти на ЕС

17:28 | 18.04.16 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Снимка: АвтоВАЗ</p>

Снимка: АвтоВАЗ

Най-големият руски автомобилен производител АвтоВАЗ работи върху първия си турбо двигател, чието производство ще стартира през 2018 г. и ще отвори пътя към европейските пазари. Моторът е предназначен за модели на Lada, съобщиха от компанията.

Агрегатът с индекс ВАЗ-11192 има работен обем от 1390 куб. см. В основата му е 1,4-литровият атмосферен ВАЗ-11194 с мощност 89 к.с., който се поставяше на първото поколение Lada Kalina.

Според информацията на производителя моторът отговаря на изискванията Euro-5 и Euro-6, като максималната му мощност е 150 к.с., които са налични при 5600 об/мин. Максималният въртящ момент на двигателя е 240 Нм, като е достъпен от 2000 об/мин.

От АвтоВАЗ допълват, че моторът е така конструиран, че мощността и въртящият момент да могат да бъдат увеличени и така той да бъде използван за спортните модификации на моделите на Lada.

Двигателят се отличава от предшественика си по доработения блок на цилиндрите, олекотения колянов вал, както и по газоразпределителния механизъм. Другите новости при мотора са турбокомпресорът, изпускателният колектор, всмукателната система, инжекторите, както и маслената и водната помпи.

На първо време новият мотор ще се поставя на Lada Vesta, като целта е моделът да започне да се продава успешно в Европа. За това трябва да помогне наличието на турбокомпресор, както и фактът, че агрегатът ще отговаря на задължителния за Стария континент стандарт Euro-6 – нещо непосилно за досегашния атмосферен двигател.

В АвтоВАЗ трябва да решат и още един въпрос – каква скоростна кутия да поставят на мотора. Проблемът е, че сегашните трансмисии на производителя не отговарят на сравнително високия въртящ момент на двигателя, докато чуждестранните са твърде скъпи. Затова вероятно ще бъде избрана скоростна кутия на Renault-Nissan.

Твърде вероятно е Lada Vesta с новия 1,4-литров мотор да не се предлага в Русия, ако цената е твърде висока. Така на местния пазар топ версията на модела ще запази 1,8-литровия атмосферен двигател ВАЗ-21179, който развива 122 к.с и 170 Нм. Той обаче ще бъде доработен и ще развива 136 к.с. и 175 Нм.

Коя е най-бързата Lada на пазара - вижте в Automedia.bg

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:59 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още