Сдържаният по германски дизайн на новото поколение Opel Astra Sports Tourer не бива да ви подвежда. Германското комби е по-модерно и по-динамично от всякога, като редица от наличните в модела иновации се появяват за първи път в този сегмент. Успяхме да изпробваме автомобила при международното представяне в Порто, Португалия.
Комбито е 10-то поколение (за родоначалник се приема Kadett Caravan от 1963 г.), като при всяко едно от предишните Opel използва напълно различен дизайн. Е, тази практика явно остава в миналото, тъй като новият автомобил напомня предишния, представен през 2011 г. Приемствеността в дизайна е нещо положително и типично за повечето успешни германски автомобили. Вижте например VW Golf, с който впрочем новата Opel Astra Sports Tourer ще се бори за вниманието на клиентите.
Споменавайки германските автомобили, Astra Sports Tourer е типичен техен представител. Дизайнът й изглежда сдържан и функционален, но само на пръв поглед. Ако се вгледате в детайлите, ще откриете редица технологични и уникални дизайнерски похвати. Това е формула, на която вече споменатият Golf залага открай време. Само че при новата Astra Sports Tourer дизайнът е изпълнен с повече чувство и емоция.
Сдържан дизайн откриваме и в салона на автомобила. Всичко в него е подчинено на функционалността и ергономичността, като акцентът е високия комфорт. Уредите са лесни за използване и разположени в полезрението на водача, а използваните материали правят добро впечатление и оставят усещане за висок клас.
Същото усещане оставят и седалките, които впрочем са едно от големите предимства на Astra. Креслата разполагат със сертификат от независимата германска организация от медицински експерти по ортопедия AGR, предлагат отопление, ел. управление и дори масаж, вентилация и регулиране на страничните опори - екстри, които сме свикнали да виждаме при автомобилите от горните сегменти.
От по-скъпите автомобили е заимствана и вратата на багажника със система Opel Sezam, която може да бъде отворена автоматично както чрез бутон в салона, така и чрез движение на крака под задната броня на автомобила.
Като цяло салонът е комфортен и много просторен. Недостатък са единствено аеродинамичните шумове при висока скорост, но това е нещо типично за автомобилите от този ценови сегмент.
Сред другите акценти в салона на Opel Astra Sports Tourer можем да изброим новото поколение на инфо-развлекателна система IntelliLink с интеграция на смартфони чрез Apple CarPlay и Android Auto, системата за персонална комуникация и мобилни услуги Opel OnStar, отоплението на задните седалки, системите за закрепване на товари в багажника, мултимедийните монитори на задните седалки и много други.
По отношение на платформата на новата Astra Sports Tourer, тя е напълно нова, като е позволила редуциране на общото тегло на автомобила с до 190 кг. при различните версии. Иновацията предоставя също така по-високи здравина и степен на усукване на купето, както и по-просторни интериор и багажно пространство, въпреки че външните габарити на модела са почти непроменени - 4702 мм дължина, 1871 мм широчина и 1510 мм дължина. Багажникът предлага с 80 литра по-голям обем от предшественика, като максималният капацитет при сгънати задни седалки е 1630 литра.
Гамата мотори е също изцяло нова. Двигателите са дизелови и бензинови, с намален обем и турбо, като развиват между 95 и 200 к.с. При представянето на комбито бе наличен единствено новият 1,6-литров BiTurbo CDTI дизелов мотор със 160 к.с. и 350 Нм.
Агрегатът е повече от достатъчен за компактното комби, като го тегли уверено дори при скорост от над 160 км/час. Работата му е плавна и доста тиха, като любопитна подробност е, че въртящият момент от 350 Нм е наличен още при 1500 об/мин. Ускорението 0-100 км/час отнема малко над 8 сек, като също толкова изисква доускорението от 80 до 120 км/час, което само по себе си говори за високата еластичност на мотора. Що се отнася до потреблението, то лесно може да бъде сведено до под 6 литра на 100 км. при смесен пробег.
Но какво би бил един добър мотор без добро шаси? Именно затова инженерите на Opel са проектирали усъвършенствано окачване, като са заложили и на напълно нова кормилна система, която е изключително информативна. Предлаганото като опция при предишното поколение адаптивно окачване липсва, но въпреки това новият модел оставя усещане за по-комфортна возия. Вероятно заслуга затова имат редуцираното тегло и по-директното управление.
Не бива да пропускаме и системите за сигурност, тъй като по този показател новата Astra е истински отличник. Тя предлага система за поддържане на лентата на движение с активна корекция на волана (автомобилът завива сам), индикатор за дистанцията до движещия се отпред автомобил, предупреждение за сблъсък с движещото се отпред превозно средство, функция за автоматично спиране, система за разпознаване на пътните знаци и други.
Сред уникалните нововъведения за сигурност и комфорт изпъкват интелигентните незаслепяващи матрични LED светлини IntelliLux LED. Тази технология се появи за първи път в С-сегмента с премиерата на хечбека Astra, а сега дебютира и при Astra Sports Tourer. Системата се състои от 16 светодиодни сегмента – по 8 във всеки фар. Те светят индивидуално, като засичат останалите превозни средства и ги оставят "в сянка". Така фаровете на Astra винаги използват "дългите светлини", но без да заслепяват останалите шофьори на пътя.
В заключение можем да кажем, че Opel Astra Sports Tourer е семпъл на вид, но много модерен представител на компактните комбита. Автомобилът предлага висок комфорт, достатъчно пространство и уникални екстри за сигурност и удобство. Дали всичко това ще му помогне да завладее голямо парче от пазара - предстои да разберем. Факт е обаче, че в Opel вече са получени над 100 000 поръчки от клиенти за версията хечбек с пет врати и комби варианта.
Цените на Opel Astra Sports Tourer в България стартират от 28 945 лв с ДДС. Натъпканият с екстри BiTurbo CDTI вариант, който изпробвахме, струва малко над 43 000 лв. с ДДС.
Още за Astra Sports Tourer вижте в Automedia.bg
Opel Astra Sports Tourer - неочаквано способен
Изпробвахме новото комби на германската марка
17:50 | 18.04.16 г.![<p>
Снимки: Opel</p>](/media/files/resized/article/640x360/21d/d7c6e5a9ccaaa3e25cc529d11639c21d-0000215264-article3.jpg)
Снимки: Opel
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
![](/media/img/icons/article-time-icon.png)
напиши коментар
-
КФН издаде лиценз на застрахователя „БРМ Баренц“
-
Брюксел натиска Франция да намали разходите въпреки политическите сътресения
-
Производителят на Ray-Ban купува бранда за улична мода Supreme за 1,5 млрд. долара
-
Илон Мъск засилва подкрепата на Силициевата долина за Доналд Тръмп
-
Страните членки на ЕС подкрепят временните мита върху китайските електромобили
-
SK Group слива енергийните си звена, за да подкрепи бизнеса си с батерии
-
Енергийната система в Южна Русия се срина след спиране на ядрената централа в Ростов
-
"Росатом" е "напред" в желанието си да построи следващата ядрена централа в Турция
-
Защо растат цените на жилищата у нас?
-
Африкански банки опитват да съживят строителството на най-големия енергиен проект в света
-
Русия развива дроновете камикадзе, опитвайки се да ограничи украинското предимство
-
Задушаването на китайския бум при зелената енергия би било катастрофа за света
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
КФН издаде лиценз на застрахователя „БРМ Баренц“
-
Брюксел натиска Франция да намали разходите въпреки политическите сътресения
-
Спот биткойн борсово търгуваните фондове записаха най-добрия си ден от 6 седмици
-
БНБ ще изисква оценка на риска при въвеждане на нови продукти и услуги
-
Трейдърите ограничават залозите за намаляване на лихвите на АЦБ през август
-
КФН определи минималната доходност на пенсионните фондове за последните две години